Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik verwijderde bestanden vind?

Het gebeurt mij herhaaldelijk dat als ik bestanden zoek op mijn usb stick, in de resultatenlijst namen staan van bestanden die helemaal niet meer op de stick staan en ook niet ergens anders op mijn computer, zelfs niet in de prullenmand. In de lijst staat zelfs keurig de bestandslocatie maar ook die bestaat meestal niet meer. Ik kan de gevonden bestanden dan ook niet openen. Dat verwondert me niet maar hoe kan het dat verwijderde bestanden worden gevonden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
763
Amadea
8 jaar geleden
Dat heb ik meegemaakt met bestanden die op een andere computer dan gebruikelijk waren toegevoegd. Op die andere computer zaten meer mogelijkheden dan die ik op mijn eigen apparaat heb. Door met de stick terug te gaan naar die andere of een vergelijkbare uitgebreidere computer kon ik de bestanden uiteindelijk definitief verwijderen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Die bestanden staan in een prullenbak-index. Die wordt niet geleegd, omdat prullenbak er niet meer is. Dit komt voor bij verwijderbare media, welke worden gebruikt op computers waarbij de "prullenbak-faciliteit" ook geldt voor verwijderbare media (is een instelling binnen windows) De bestanden staan waarschijnlijk op de USB-stick in de directory "RECYCLER". Ruim ze evt. daar handmatig op.

Toegevoegd na 5 minuten:
Aanvulling: Het komt dus vooral voor als de media op verschillende computers worden gebruikt.

Toegevoegd na 3 uur:
NB De map "RECYCLER" is een verborgen map, dus standaard niet zichtbaar met bijv. windows-verkenner. Optie "systeembestanden verbergen " dus eerst uitzetten !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding