weet iemand hoe ik het wifi-probleem van een Samsung s2 kan oplossen?

Wifi valt steeds uit. Ik word er gek van

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is wel verbinding maar valt steeds uit na 30 seconde.. dan moet ik steeeds wifi aan en uitzetten. .. heel frustrerend

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk ligt dit of aan je eigen wifi, of aan je Samsung zelf. Het is mogelijk dat er iets kapot is gegaan aan de binnenkant van je telefoon waardoor er geen verbinding kan plaats vinden. Laat het even controleren bij een gsm shop of reset je netwerk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het WiFi signaal dat door je router wordt uitgezonden in huis, is op zich al niet zo heel erg sterk. Ook al door bepaalde veiligheidseisen die aan de apparatuur worden gesteld vanwege schadelijke hoogfrequente straling.
Daarbij komt nog dat de meeste routers allemaal in hetzelfde frequentiebereik werken op de 2,5 gHz band en in een woonwijk relatief dicht bij elkaar staan waarbij ze elkaars signaal negatie beïnvloeden.

Vaker wordt dan ook het WiFi signaal zelf verstoord waardoor kleine apparaten zoals smartphones het signaal niet vast kunnen houden.

Er zijn twee mogelijkheden om dit probleem te tackelen.

1. Ga in het instellingen menu van je router naar de WiFi sectie en laat de router een scan doen naar de beschikbare (vrije) kanalen. Je krijgt dan een lijstje met het aantal beschikbare kanalen met daarbij een kwaliteitsstatus (poor, average, good, excellent)
Kies een kanaalnummer dat als 'vrij' staat aangemerkt (geen andere router op die frequentie) en geef dat in in de Wifi instellingen.
Je zal zien dat je router standaard op een druk kanaalnummer staat ingesteld (meerdere andere routers op de band) en dat veroorzaakt de WiFi problemen met je smartphone.

2. Stel, als dat mogelijk is op je router (niet iedere router heeft dat) de Bandfrequentie om naar 5 gHz.
Sommige (nieuwere) routers hebben ook een 5 gHz band tot hun beschikking.
Daarmee heb je in een klap vrijwel alleen maar vrije kanalen die ongestoord werken...
Het enige nadeel daarvan is dat het zendbereik van de router in huis wat kleiner wordt maar het werkt als een tierelier.

Heeft je router die mogelijkheid niet dan kun je overwegen een 2e router, die wel in het 5 gHz bereik kan werken. aan te schaffen en deze dan het Wifi werk te laten doen.
Op de providerrouter moet je dan de WiFi uitschakelen en deze met een kabeltje doorverbinden met die 2e (WiFi) router.