Waarom schakelt mijn laptop zichzelf telkens uit?

Ik heb een oude Acer laptop, van ongeveer 3 jaar oud met Windows 10 erop gedownload. De laatste tijd schakelt hij zichzelf constant uit, in het begin had ik hier helemaal geen last van. Dit speelt al twee weken ongeveer, de laatste dagen ging het alweer wat beter. Maar nu gaat ie weer achteruit. Het uitvallen gebeurt voornamelijk wanneer ik een game opstart. Hij schakelt zich dan uit en wanneer ik de laptop weer wil opstarten, gaat ie vrijwel meteen weer op zwart.
Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Amadea
8 jaar geleden
Mogelijk is de accu aan het eind van zijn levensdagen. Dat los je op door een nieuwe accu aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien oververhitting daar staat de oudere Acer wel bekend om. Keer stofvrij van binnen maken en eventueel een laptop standaard met extra fan. De laatste tijd dee verwarming hoog staan toevallig?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou, lijkt me sterk Amadea. Ik ontkoppel de accu en start de laptop zonder accu op, wel aan netstroom. Hij blijft uitvallen.. Hij is inderdaad wel heel vaak oververhit Kolibri2014. Maar we zien het niet zitten om te betalen voor eventuele reparaties, aangezien het ding niks meer waard is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het uitvallen gebeurt voornamelijk wanneer ik een game opstart. = Oververhitting Stof is maar zelden echt het probleem. De thermal paste vervangen is idd vaker het echte probleem. Als je een beetje durf hebt en een beetje handig bent kan je dat zelf doen. Op youtube staat voor bijna elke laptop een instructie hoe je hem kan openhalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar hoe kan dat dan? Ik heb de game nog niet eens een twee minuten openstaan of hij valt al uit..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Opwarming gaat binnen tellen.

Antwoorden (1)

Wordt je laptop dan ook heel warm?
als dat het geval is kan je laptop last hebben van oververhitting, dit kun je verminderen door je laptop te openen en het stof dat voornamelijk in je koeling zit op te zuigen. Als je alle stof opzuigt is je koeling eerder toegankelijk voor de rest van je componenten in je laptop.