Waarom sluit mijn computer af tijdens boot?

Als ik mijn computer opstart zie ik het bios scherm gewoon, heel normaal. Hierna komt het windows boot logo (windows 10), onder het windows logo hoort een draaiend wieltje te komen, maar in plaats van dat het wieltje komt sluit mijn computer af. Nadat dat is gebeurd dacht ik, vreemd, misschien toeval. Ik startte de computer 10 sec erna weer op. Windows laadde normaal maar het duurde een halve minuut voordat het toetsenbord en de muis het deden. Alles werkte daarna goed.Na enige tijd gamen heb ik afgesloten. Paar uur later weer opgestart en weer hetzelfde probleem, geen wieltje, sluit af. 10 sec daarna start hij weer normaal op,maar weer het toetsenbord en muis probleem;halve minuut wachten. Wat moet ik doen? Windows staat op een SSD.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus om en om start je PC niet goed en dan weer wel goed op? Begrijp ik het zo goed?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In een soort pattroon. 1e keer aflsuiten, 2e keer opstarten met toetsenbord en muis delay. Dan na enige tijd aangestaan te hebben afsluiten. Paar minuten later starten en het patttoon gaat weer.

Antwoorden (2)

Misschien is je laptop/computer niet gemaakt voor windows 10, dan kan het zijn dat het soms niet werkt.

Toegevoegd na 37 seconden:
Of je hebt een virus geïnstalleerd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan een probleem met de automatische update zijn. Als je je pc uitdoet wordt een klaarstaande update gedeeltelijk geïnstalleerd, de rest volgt als je je pc weer opstart. Mislukt de update dan wordt de update teruggedraaid en herstart de pc automatisch. En dat blijft zich herhalen omdat er nog steeds een update klaarstaat. Kijk bij de instellingen en dan "Bijwerken en beveiliging". Kijk of je iets merkwaardigs ziet hij de updategeschiedenis en klik eens op "Updates zoeken"of er een update komt die vervolgens niet te installeren is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niks gevonden bij updates zoeken. Geen idee waar ik de updategeschiedenis vind.