Hoe verander (groter/kleiner) je het lettertype op de ipad/iphone VOOR dat je iets uitprint?

Als ik iets uitprint vanaf de ipad, iphone, macbook, zijn de letters erg groot. Op mijn printer (HP Envy 4500) kan ik niets instellen. Hoe pas ik het lettertype en grootte aan op de ipad etc voor dat ik op druk af klik? Ik wil dus kleinere letters als ik uitprint.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op welke app tik je ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat om alle dingen. Als ik iets uit notities, of email, of waar van ook uitprint, de letters zijn sowieso te groot.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@wimkees Dat slaat toch zeker op het OS, niet op getikte tekst binnen een app. En als de tekst binnen een app groter lijkt, IS deze niet groter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@vrouwe70 Je moet even uitleggen HOE je aan die tekst komt die je uit wil printen. Maak je die zelf OP je tablet. Of open je een bestand MET die tablet?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op een printer hoor je niets in te stellen. Dat is de vorige keer ook al gezegd. Het euvel moet in de app of het bestand opgelost worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik maak soms de text op in "notities" of ik typ een email etc. En soms is het een ontvangen mail of bv een pagina van wiki. Bij alles is het te groot. Bedoel je dat? Bedankt voor alle hulp trouwen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je de printer ook op een PC/laptop aangesloten? Zo ja, heb je daar het probleem ook?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@vrouwe70 Kan je reageren met @mrtomaat ? dan ontvang ik een mailtje en wordt reageren makkelijker. Ik maak wel een antwoord aan, als je daar dan onder reageert krijg ik automatisch een mail.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik dacht te herinneren dat je ook nog een app had die de prints verstuurde. Kan je die nogmaals noemen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mmmh als alles te groot is zou het toch nog de printer kunnen zijn die op 200% is ingesteld. Welke printer gebruik je?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh sorry dat heb je al beschreven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://h30434.www3.hp.com/t5/ePrint-Print-Apps-Mobile-Printing-and-ePrintCenter/printing-from-ipad-too-large-on-p1102w/td-p/4365802 Het euvel zit hem dus waarschijnlijk in de print app. Of kan daar wat aangepast worden. Vallen er ook dingen buiten de pagina? Dus dat tekst niet eens op de pagina komt?

Antwoorden (1)

Dat verander je in de app zelf.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat sorry ik had een aantal dagen geen tijd, excuus. Ik orint alleen draadloos. Het is een draadloze printer. AiO Remote van HP is de app die ik genruik. Maar als ik print vanuit bv de notities, mail of wat ook, print ik direct uit dat standaard programma wat in/op de ipad zit. Die AiO app gebruik ik alleen als ik iets wil scannen en printen. Heel soms valt de bovenste regel ietsje weg maar meestal staat wel alles er op maar wel veel te groot. Ik doe mijn best maar ik ben echt een computer-analfabeet zeg maar. Ik ben blij met je hulp!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@vrouwe70 Kan je daar zien (zoals dat op een PC kan) hoe de uiteindelijke print eruit komt te zien? Ik begrijp dat je dus nooit met een laptop of PC print? Die heb je niet? Of begrijp ik je verkeerd?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://ipadqueries.com/larger-font-size-while-printing-pages-safari-ipad-4-via-airprint-146888.html Hier heeft iemand hetzelfde probleem met airprint. Als het goed is gebruik je airprint want printer is daarvoor geschikt. Als je er niet uitkomt geef je maar een brul. Ik weet niet zeker of dit werkt. Dit zal je al zo hebben:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201387
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb wel een macbook maar die gebruik ik zelden. Ik heb altijd de pad bij me en die genruik ik altijd. Dus ik print nooit vanaf pc. Ik ga even proberen later. Bedankt voor je hulp zover.