Kan mijn mail-adres provider [Yahoo] ook crashen en ben ik dan alles kwijt?

Had ineens het verontrustende idee na afgelopen zondag[?] dat GV op z'n ..*piep*... lag over mijn mail provider [Yahoo] en of deze ook kon crashen met vreselijke gevolgen van alles weg... Ik heb hier nog nooit over gehoord. Ook niet over andere providers, maar ja misschien heb ik het gewoon niet gehoord, dat kan.

Als dat mogelijk is, waar bewaar ik dan alle data om die niet kwijt te raken? Wattedoen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Amadea
8 jaar geleden
Dan heb je pech met de oude Yahoo-versie. Want de nieuwe kan je importeren in een ander mailprogramma. Ik krijg nu alle mail in Windows Live Mail binnen, maar het blijft ook op Yahoo staan. Dus ik heb altijd reserve.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat klinkt goed, maar zo word je gedwongen hè... maar het is geen onwil, het is me te ingewikkeld allemaal. Nog een vraag Amadea: als je alles nou op "Word" zet / kopieert, je mail dus, is het dan wel 'safe'? Ik heb sinds kort "Word" , moet me er nog [voorzichtig] op 'storten' en ik weet het stelt niks voor, maar toch...
Amadea
8 jaar geleden
Het lijkt mij erg omslachtig om alles naar Word om te zetten. Helemaal als je daar nog geen ervaring mee hebt. Ik kan je aanraden gewoon over te stappen op de nieuwe Yahoo. 't Is even wennen aan de andere lay-out, maar het wordt er heus geen sikkepit ingewikkelder van. Misschien eigenlijk zelfs wel eenvoudiger...

Het beste antwoord

Jawel, ook bij Yahoo Mail loop je het risico dat je alle bestanden kwijtraakt door een crash, maar gelukkig is de kans dat dit gebeurt niet zo groot. Als het goed is beschikt elke provider over een recente back-up, zodat de gegevens bij calamiteiten snel weer kunnen worden teruggezet. Toch gebeurt het, zoals jaren geleden bij GMail (bron 1), weleens dat alle gegevens verloren gaan en daarom is het altijd verstandig om van tijd tot tijd een back-up te maken van belangrijke e-mails.

Met een programma als Zimbra Desktop (https://www.zimbra.com/downloads/zimbra-desktop) kun je alle e-mails downloaden die met je online Yahoo-account zijn ontvangen en verzonden. Dat programma is gratis, maar een back-up maken van de berichten kan alleen met de betaalde versie. (Ook andere programma's, zoals PopPeeper -dat ik zelf al jaren gebruik- bieden tegenwoordig zo'n back-up functie alleen bij de betaalde versie.

Maar daar is een oplossing voor: het gratis programma Backup4all regelt het voor je. Helaas een ingewikkelde route, wat vooral komt vooral omdat Yahoo alleen betalende klanten een back-up optie biedt.
In de bron 2 (en evt. deels 3) lees je hoe beide programma's werken.
Pieter2011
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Pieter2011 Bedankt nog voor je uitgebreide antwoord!
De linken zullen zeker gebruikt worden :-))