Hoe kan ik elektrische uitgeschakelde apparaten het best stockeren buiten als het -10°c vriest?Wasmachine,ijskast,diepvriezer,microgolf.....

Zou deze vermelde toestellen even moeten stockeren maar met de winter voor de deur is het misschien niet zo een goed idee dit gen buite onder een afdakje te doen in een bosrijke omgeving?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Je kan dat, door ze in een plastiek zak te steken en ze hermetisch af te sluiten van de omgevingsfactoren. De grootste vijanden zijn stof en vocht. Als je ze niet verpakt zal bij koude, condens ontstaan, vooral op metaal en andere vaste stoffen. Dit is nefast voor elektronica. Nadien kunnen op de vochtige delen zich stofdeeltjes afzetten, wat het zaakje nog erger maakt. Wil je een toestel gebruiken, haal het naar binnen en verwijder de plastiek zak pas wanneer het toestel de omgevingstemperatuur heeft aangenomen.
Bij extreme koude, opletten voor het krimpen en uitzetten van de materialen. Dat zal je proefondervindelijk moeten ervaren.
Zorg eveneens dat toestellen die nog water kunnen bevatten, ontdaan zijn van alle vocht, zo niet vriezen die stuk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is natuurlijk het beste voor de apparatuur om ze droog en vorstvrij op te slaan.
Onder een afdakje kan ook, maar zorg er wel voor dat alle water uit de wasmachine is, en dat de apparatuur in een goed geventileerde omgeving staan.
jc54