waardoor komt het dat mijn computer luidt piept bij het opstarten?

Sinds gister begon mijn computer Bij het op starten te piepen. ik Dacht dat ik ook nog een ander soort scherm Kreeg van het bios. Of nog wat anders. Maar het ging zo snel. En het Duurt ook niet Lang het Piepen, maar 5 tot 15 seconden ongeveer en dan start hij gewoon normaal op en werkt alles Goed.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoewel dat op het eerste gehoord misschien niet zo mag lijken, zijn de piepjes die uw pc bij het opstarten produceert alles behalve willekeurig. Eén piep, als het goed is na het aanzetten van een pc, wil zeggen dat er niks aan de hand is. Meerdere piepjes en combinaties van lange en korte tonen wil wat anders zeggen: er is een probleem gevonden.

Als u uw pc aanzet, kijkt het basic input/output system (BIOS) namelijk standaard eerst of er geen technische obstabels zijn die het opstarten en draaien van uw systeem in de weg kunnen zitten. Die controle, de power on self test (POST) geheten, levert een piepje (bij sommige systemen zijn het er twee) op als uw computer groen licht heeft gekregen. Maar worden er problemen gevonden, dan is er een code-systeem dat duidelijk moet maken waar het euvel precies zit. Het aantal en eventueel de lengte van de tonen helpen u het spaak in de wiel aan te wijzen.

zie verder in bron
fremar