Hoe kan ik een backup google foto's herstellen?

Ik heb een soortgelijke vraag gevonden van ongeveer 4 maanden terug, maar daar staat geen antwoord bij waar ik iets aan heb.

Mijn telefoon is een tijdje terug in het zwembad gevallen; die was niet meer te herstellen. Ik heb die kans aangegrepen om maar weer eens een nieuwer toestel te nemen; mijn abonnement was toch bijna afgelopen. Op mijn oude toestel werd elke dag onder anderen een back-up gemaakt van alle foto's en filmpjes naar google foto's. Ik heb dit destijds expres aan laten staan met het idee dat ik mijn foto's dan makkelijk terug zou kunnen zetten.
Nu is mijn nieuwe toestel binnen, bij het opstarten heb ik ingelogd met mijn google profiel en ervoor gekozen om de gegevens van dit profiel te herstellen. Apps, instellingen, contactpersonen ed zijn allemaal netjes hersteld, maar de foto's worden niet hersteld.

Als ik inlog bij google foto's (via app of op mijn pc) dan zie ik alle foto's gewoon staan.

De enige methode die ik kan vinden is door alle foto's één voor één te downloaden; dat is uren werk die ik liever anders besteedt en bovendien moet er bij een backup-dienst toch ook een mogelijkheid zijn om de back-up te herstellen?

Hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13.6K

Antwoorden (1)

1. Klik links in het venster van Google Photo's op het derde icoontje 'collecties'. Je krijgt dan alle collecties die je aangemaakt hebt. Klik er eentje open. Klik dan uiterst rechtsboven op de 3 boletjes die onder elkaar staan. Een mogelijke keuze is 'Alles downoaden'. Zo kan je alle aangemaakte albums of collecties achtereenvolgens downloaden en hoef je het niet foto na foto te doen.
2. Had je nog geen albums of collecties aangemaakt, doe dit dan eerst. Klik dan in het eerste venster van Google Photo's links op het tweede icoontje 'foto's'. Klik vervolgens op het +-je bovenaan in het venster (rechts van 'Zoeken'). Klik alle foto's aan die je wil toevoegen aan een 'collectie'. Maak een of meerdere collecties van al je foto's en ga dan terug naar 1.