ik heb een epson photo 585 printer wat moet ik doen als hij drie maanden niet word gebruikt dat de spuitgaatjes niet verstopt raken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

De enige manier is om de printer af en toe gebruiken.

Ook helpt het om de printer op een donkere en koele plaats te houden (zeker in de zomer maanden).

Misschien helpt het ook als je de cartridges eruit haalt en die in de koelkast bewaard.
Nadeel en voordeel is dat de spuitgaatjes bij gebruik opnieuw worden gereinigd. Dit kost natuurlijk wel extra inkt.

Dit is voor mij de reden geweest om naar een laserprinter over te stappen.
Jammer dat je dat niet kan doen met een photo printer. Mijn photoprinter (R2400) heb ik daar niet echt last van.