Hoe komt het dat mijn KPN WiFi zo traag is?

Er zijn best veel apparaten die er opzitten en ook nog een wifi repeater

Op alles al cache geleegd en alles gereset maar helemaal niks werkt?!

Heeft iemand een idee hoe dit kan

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Was je WIFI altijd al zo traag, of is er plots iets gebeurd? KPN staat er i.i.g. om bekend dat WIFI niet hun sterkste kant is. Zelfde bij mij. Heb je trouwens al (gratis) je V8 modem laten omruilen in een V9, gezien de V8 vaak problemen opleverde?

Antwoorden (2)

Simpele oplossing. Minder apparaten op het netwerk of sneller internet. Het kan zijn dat je netwerk problemen heeft door andere netwerken dicht bij, maar dit gebeurt bijna nooit, uit ervaring.

Om helemaal zeker te weten, hoeveel apparaten zitten er op je netwerk? Wat is je internetsnelheid(Upload en Download snelheid graag)? Welke frequentie gebruik je voor je router?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een repeater halveert je snelheid. Haal die er tussenuit en je bent al een heel eind.
Verder zijn het aantal apparaten dat gelijktijdig gebruikt wordt van belang. Als er dan ook nog een film gedownload wordt dan houdt het al snel op met de snelheid. Vervang de repeater voor een switch accesspoint met wifi en het gaat er stukken op vooruit