Kan een samsung tablet internet doorgeven naar een laptop?

De wifi adapter van m'n laptop is kapot. En ik heb geen lange utp kabel. Kan ik met m'n tablet wifi doorgeven aan m'n laptop via micro usb?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
capthavoc
8 jaar geleden
welke merk en model laptop heb je want een wifi netwerkkaartje is meestal niet moeilijk te vervangen ?
ook een wireless usb dongletje is niet al te duur
ze zijn er zo klein als een bleutooth dongletje voorbeeldje : http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_NETGEAR-WNA1000M-USB-WiFi-micro-adapter,10259,482736,267889.html?langId=-11 ik geloof niet dat een tablet internet kan doorgeven door de usb poort
de laptop zou dan een driver moeten vinden en aangezen de microusb normaal alleen voeding en data HD kan zien denk ik niet dat dat werkt

Het werkt alleen als je laptop wireless zou werken maar dat is dus je probleem.

Het beste antwoord

Ja, dat kan met Android devices. Instructies (voor telefoons, maar dat zou op een tablet ook moeten werken) vind je op http://android.stackexchange.com/questions/3134/can-i-use-my-android-device-as-wi-fi-adapter-for-my-pc-i-e-tethering-to-pc-thr . Mocht dit niet werken dan kun je verder googlen op "android usb tether".
gvrox
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt. Het is gelukt!