Waarom leest mijn computer de router niet of vind hem niet?

Thuis heb ik hier een router hangen van Ziggo. Niks mis mee alles werkt gewoon prima, maar een min punt het wifi singaal is slecht boven dus zou ik graag boven een tweede router ophangen. Ik heb hier een oude router van Kpn die ik eerst in mijn winkel gebruikte, maar daar heb ik sinds kort een andere hangen. Deze oude router de Kpn experia box wil ik dan graag boven zette als soort van wifi versteker, maar een probleem deze router moet helemaal opnieuw ingesteld worden dus moet ik hem ook eerst met een internet kabel in de pc doen om hem in te stellen, maar mijn computer vind hem dus niet.

Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

ik kan me voorstellen dat een kabel modem en adsl modem achter elkaar hangen een probleem kan zijn als je er vanuit gaat dat je deze via de normale manier kan gebruiken
toch kan het wel al is het even wat aanpassen
allereerst je kpn exp box instellen als je ze al aan elkaar koppelt werkt gewoon niet
je zal even de kpn gewoon rechtstreeks aan draad moet aansluiten o pe een pc zonder verder een netwerk al klaar te hebben
via cmd en ipconfig zoek je het gateway op waarschijnlijk iets van 192.168.0.1
lgf in met de bekende gebruikersnaam en ww staat
zet op de kpn de dHCP server uit
en zet wirelles aan etc
klaar afsluien en klaar
Nu begin je bij het ziggo modem je bedraad naar de kpn modem maar gebruikt niet de standaard poort maar 1 van de andere (op de kpn) maakt niet uit welke
zodat hij als switch gaat werken.
Stel je pc boven goed in op het wireless signaal van de kpn ook al lijkt het even alsof je geen internet hebt het signaal is wat anders dan de internet verbinding
als je maar signaal hebt
doe daarna de pc en kpn uit
ga naar de ziggo en reboot deze gewoon even de stroom 30 sec wachten en weer aan
ga naar de kpn zet deze weer aan en daarna de pc boven

moet lukken
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
192.168.0.1 = 192.168.1.254 (standaard experia)

Andere antwoorden (1)

De KPN exp. box is een modem/router, die kun er er niet zo achter hangen. Neem een echte router of nog beter neem netwerk over electra. 2 adapter met wifi. Één in stoocontact bij je modem/router en daarmee verbinden en de andere boven waar je wilt. Kosten afh. merk maar reken voor een goede set op 80-100 euro. Geen gezeur met kabels-inregelen enz. De adapters heel eenvoudig in te stellen.