waarom heeft halfe scherm van mijn laptop strepen!?

ik heb al wat op de site gekeken, maar kwam dit probleem nog niet tegen.
Mijn laptop heeft sinds kort dat er verticale dunne strepen in de linker helft van het scherm knipperen. het zijn geen gekleurde lijnen, maar donkere en lichtere lijnen.
de laptop doet het verder wel, maar weet dus niet hoelang dit nog goed gaat.

misschien dat iemand hier ervaring mee heeft of een goede tip

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb op internet nog wat gezocht, en kwam op een site waar ze een soort gelijke discussie hadden. daar bleek het te zijn dat de laptop nooit is schoongemaakt van stof,
waardoor de ventilator niet goed koelde met het gevolg dat er een chip is verbrand. kan best kloppen omdat ik mijn laptop ook nooit heb schoongemaakt in de 2 jaar dat ik de laptop nu heb. iemand idee hoe ik die hier ervaring mee heeft, of weet hoe ik dit makkelijk op kan lossen??
capthavoc
8 jaar geleden
Probeer dit eens, neem een externe monitor en sluit deze aan en kijk of je op dat beeldscherm dezelfde fout hebt.
is dit het geva,l dan is het denk ik echt een chip die is doorgebrand"" helaas wordt dat een dure reparatie, als het niet een heel nieuw moederbord wordt wat dan is er iets mis met je videokaart die op het moederbord zit. Heb je geen strepen
Dan is het misschien een kwestie van een nieuwe verbindingkabel ?
De fout zit dan tussen de verbinding van je videokaart met de monitor of in de monitor zelf. in het eerste geval wordt het een dure grap of gewoon vervangen in het tweede geval is een reparatie nog mogelijk aangezien je moederbord ok is
oftewel een nieuwe klep met monitor in zijn geheel
of misschien een simpele fix (kabel beter aanduwen of vervangen)
wat simpel lijkt maar toch best pittig is in de praktijk. je kan dit misschien checken door de klep wat heen en weer te bewegen om te kijken of onder die omstandheid het beeld soms weer terug schiet naar normaal
het is dan hoogstwaarschijnlijk de verbinding simpel weg aandrukken zou al kunnen helpen.

Antwoorden (2)

Het ligt vast aan het beeldscherm, kijk eens of je de kabel wel goed heb aangesloten dat heb ik ook soms.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het zit in mijn laptop, dus ik denk niet dat dat zo makkelijk gaat..
Waarschijnlijk is je beeldscherm gewoon kapot. Mijn huisgenoot heeft dit probleem ook na water over zijn laptop gemorst te hebben. Dit is niet of heel moeilijk te verhelpen. Natuurlijk kan je als het je heel erg gaat irriteren een externe monitor gebruiken.