wat betekend there is no signal coming from your video source?

Hallo,

Ik heb vandaag een 2e beeldscherm erbij gekocht, eerst deed hij het gewoon perfect maar naar 30 min ging hij ineens uit en krijg ik de melding: There is no signal coming from your video source.
Wat betekend dit en hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat betekend dat er geen signaal om de ingang van het beeldscherm is.
Dat kan een aantal redenen hebben:
- zit het snoer er nog goed in?
- heb je het juiste ingangskanaal gekozen (meestal een knopje met Source)?
- Heb je in de computer nog steeds 2 beeldschermen aan staan (met Fn-toetsen kan je dit uitzetten of met een andere snelkoppeling)
- weet je zeker dat je kabel goed is, zit dat niet ergens tussen waardoor er draadbreuk is?
- Weet je zeker dat je monitor het nog wel doet? Onwaarschijnlijk, maar ook daar kan het euvel liggen. Sluit je 2e monitor als eerste aan (fysiek) en als die het gewoon normaal doet, weet je dat dat het niet is.

Succes
Thecis
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
@MarkHilbolling
Heb je de goede ingang om de monitor geselecteerd. Meestal heeft een monitor meerdere ingangen (om er maar 2 te noemen, VGA en DVI). Dit is het knopje met Source (of zo'n vierkant-achtig figuurtje met een pijltje er uit). Fn toets zit inderdaad niet op alle toetsenborden (op mijn werk-pc zit het nu, op de laptop weer wel).
capthavoc
8 jaar geleden
ik denk eigenlijk simpel dat je tweede scherm op spaarstand schiet had je 2 keer hetzelfde beeld kloonstand of je buroblad uitgebreid ? ik begrijp dat je op je videokaart 2 aansluit punten hebt ? een dvi en vga ? is het mogelijk je hoofd scherm op dvi aan te sluiten
die heeft zeg maar voorrang
Dat is altijd scherm 1
de vga is altijd scherm 2
dus het kan al helpen om de kabels om te draaien
(wel eerst de pc uit doen )
Kijk even in je beeldscherm instellingen screensaver settings etc en energie instellingen of misschien je 2de vga wordt uitgezet ? na ee bepaalde tijd ?
Thecis
8 jaar geleden
@Markhilboiling
Ik heb het niet over je videokaart, maar over je beeldscherm. Heb je dat al gecontroleerd dat het beeldscherm op het goede ingangskanaal staat?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe kun je weten dat je kabel geen breuk heeft? Je hebt toch geen röntgenogen? Vervang hem door een andere kabel of, makkelijker verwissel de kabel aan de pc-kant. Dan zou het ene scherm het weer moeten doen terwijl de andere dan een foutmelding geeft.