Welk Microsoft office pakket is voor mij de goedkoopste keuze?

Ik ben een 18-jarige HBO student en heb eigenlijk alleen Word, PowerPoint en Excel nodig. Het is maar voor 1 laptop.

Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Een student versie is vast nog wel te vinden. ik denk dat die 360 niet te betalen is je betaalde schijnbaar maar een beetje maar dat wel "voor eeuwig" uiteindelijk. dus alle versies daaronder zijn prima even op marktplaats zoeken. let op doos en serienummer.
ze kosten tegenwoordig zelf 2dehand vrij veel.je bent denk ik wel beter af dan een abbonement dat is uiteindelijk duurder.
let op dat in dit geval beter op zoek kan gaan naar een volledig doos met serie nummer
Je kan vaak een download mailtje een serie nummer al voor een tientje krijgen maar ik vertrouw dat niet.
doos met een duidelijk serie nummer sticker en haal het op laat het niet opsturen.
dus eentje in je directe omgeving.
capthavoc
8 jaar geleden
Je hebt verschillende pakketen die te koop zijn voor studenten.

Allereerst is er de Office-365 variant. Deze kost €69,- en is, hoe kan het ook anders, één jaar te gebruiken na activatie. Dit pakket betaal je dus jaarlijks. Dit pakket bevat naast PowerPoint, Excel en Word ook 1TB cloudopslag bij OneDrive. Het mooie van dit pakket is dat het als enige de mogelijkheid biedt om naast de computer ook de drie programma's op tablet en smartphone te installeren. Daarnaast heb je ook altijd de nieuwste versie van Office.

Dan heb je Office Personal. Prijs hiervan varieert, maar zit zo rond de €120,-. Dit pakket bevat de laatste versie van het Office pakket. Je kunt deze licentie eenmalig gebruiken op je computer en daarna niet meer. Je kunt het pakket dan wel zo lang gebruiken als de computer nog mee gaat. Cloudopslag bij OneDrive zit hier niet bij, en daarnaast zit je vast met de versie die je koopt. Wanneer er een nieuwe versie uitkomt, dan zul je die opnieuw moeten aanschaffen als je deze wenst te gebruiken.

Via Slim.nl kun je beide pakketen voor gereduceerde prijs aanschaffen wanneer Slim.nl en jouw school samenwerken. Dit kan je altijd navragen bij je school zelf. De kortingen zijn best aantrekkelijk en zeker de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou, als je écht die 3 nodig hebt, niet eens prakkiseren om Office aan te schaffen.
Als ik niet onder Windows werk, dan gebruik ik áltijd OpenOffice (zowel onder Linux Mint als onder OSX). Vind ik veel fijner werken. Veel mensen denken dat het anders werkt en dat formules niet werken in Spreadsheet (tegenwoordig heet het Calc en is dé Excel tegenhanger), maar dat is wel zo. De opbouw is anders, dat is een feit, echter de uitwerken werkt exact hetzelfde.

Voorheen was OpenOffice nog gratis, tegenwoordig kost een volledige licentie

Toegevoegd na 32 seconden:
Was even in de war met een ander pakket.
OpenOffice is nog steeds gratis !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je alleen die drie nodig hebt voor je volledige studie (ga er even vanuit dat die 4 jaar is) kun je ook tweedehands licenties halen. Daar kun je een heel office pakket halen voor rond de 25,- waarschijnlijk. En deze licentie gaat wel levenslang mee in tegenstelling tot 365, wat wel heerlijk werkt maar, die jaarlijkse kosten meebrengt.
In de Url een webshop waar ik wel goede ervaringen mee heb.