Is er een manier om vandaag nog internet in huis te hebben?

De meeste abonnementen duren minimaal 3 weken voordat ze geleverd worden, maar ik zit op dit moment zonder internet en heb het erg hard nodig voor mijn werk. Ik vroeg mij dus af of er een mogelijkheid is om een abonnement af te sluiten o.I.d. Dat vandaag nog geleverd wordt..
Heb al wat gegoogled maar kan zelf niet echt iets vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K
Cryofiel
8 jaar geleden
Buren vragen of je tijdelijk gebruik mag maken van hun wifi?
Cryofiel
8 jaar geleden
Of bij de McDonalds gaan zitten en daar werken. Zit je nog lekker koel ook.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is er geen open wifi netwerk in de lucht?
Amadea
8 jaar geleden
Hoe het werkt weet ik niet, maar mijn broer vertelde dat wanneer hij internet nodig heeft maar er geen wifi beschikbaar is hij zijn smartphone als hotspot gebruikt en zo toch met z'n laptop op internet kan.
Cryofiel
8 jaar geleden
Wat jouw broer doet is: zijn telefoon maakt gebruik van het mobiele-data-abonnement om het Internet op te gaan. Die telefoon heeft ook wifi. De wifi van je telefoon wordt ingezet als wifi-basisstation. De laptop maakt dan via de normale laptop-wifi contact met dit wifi-basisstaton. Dit kan prima, maar je hebt dus wel een mobiele-data-abonnement nodig met voldoende MB's, anders wordt het of duur of traag (afhankelijk van je provider), of beide.
Antoni
8 jaar geleden
@Tess92, er zijn van die bedrijven die per direct tijdelijke kantoorplekken aanbieden met alle gewenste mogelijkheden, ook op het gebied van internet. Regis is er daar één van. Misschien kan zo'n bedrijf je helpen?
Antoni
8 jaar geleden
@Tess92, Regus is naam van het bedrijf, niet Regis.

Antwoorden (2)

Je kunt de buren vragen of je mag inloggen op hun gastaccount van hun server . Sommige mobieltjes kunnen ook als server dienen voor een pc of laptop om via je mobiel het internet op te gaan. Moet je in je handleiding van je mobiel kijken of het kan. Het gaat via een babel USB <-> MiniUSB.

Toegevoegd na 19 seconden:
babel = kabel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dat kan. Ga naar de dichtstbijzijnde KPN winkel en koop een dongel, er zijn er die je alleen kunt kopen met een internetabonnement, maar ook kun je een prepaid dongel aanschaffen, bij beide kun je direct gebruik maken van het internet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar als je een smartphone hebt, kun je de SIMkaart van je dongel beter daarin doen en je smartphone als Hotspot gebruiken.
Elke pc of notebook kan namelijk met wifi omgaan, terwijl het installeren van dongels nog wel eens problemen geeft. Zet wel het automatisch bijwerken van apps op je smartphone uit. Op pc of notebook kun je een programmatje als Netlimiter installeren om te kijken welke applicaties MB's verbruiken of hun verbruik te beperken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb hem zelf nooit gebruikt, ook niet nodig gehad, maar mijn vader van bijna 80 heeft hem zelf geïnstalleerd op zijn laptop, terwijl hij weinig kennis van computers heeft. Iemand die met zijn/haar computer werkt zal dat dus ook moeten lukken. Het grote voordeel hiervan is, dat je niet afhankelijk bent van anderen. Als ik het goed begrepen heb, hoef je dit ook maar 1 keer te installeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je zelf een smartphone hebt, ben je óók niet afhankelijk van anderen. En je hoeft niets te installeren. Dat installeren hoeft geen probleem te zijn, maar is het heel vaak wel.