Is het mogelijk bepaalde afzenders op Microsoft Outlook volledig te blokkeren, dus ook geen mails van die afzender bij 'ongewenste berichten'?

Ik weet dat je een mailadres kunt blokkeren op Outlook, maar de mails verschijnen dan alsnog bij 'ongewenste berichten'. Ik wil de mails van een bepaalde afzender echter helemaal niet meer zien, ook niet als ongewenst. Dus ik zou graag zien dat van een bepaalde afzender de mails al geblokkeerd worden voordat ze aankomen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
12.4K

Het beste antwoord

Je kunt met een mail-regel alle mails van een bepaalde afzender direct laten verwijderen. Dat gaat als volgt.

Start Outlook.

Klik linksboven op Bestand.

Nu verschijnen vier grote knoppen. Klik op de onderste: "Regels en waarschuwingen beheren".

Er verschijnt een venster. Klik daarin linksboven op "Nieuwe regel".

Klik nu bijna onderaan op "Regel toepassen op berichten die ik ontvang".

Klik op de knop "Volgende".

Vink het bovenste vakje aan, "Afkomstig van personen of openbare groep".

Onderaan verschijnt nu in het blauw "personen of openbare groep". Klik daarop en vul het e-mailadres in waarvan je alles direct wilt verwijderen.

Klik nu op "Volgende".

Vink het gewenste vakje aan. In jouw geval is dat ofwel het vakje "verwijder het bericht" (als je het bericht naar de Prullenbak wilt laten verplaatsen), ofwel het vakje "het definitief verwijderen" (als je het bericht direct definitief wilt verwijderen, zonder enige kans het nog terug te halen).

Klik nu op "Volgende" om eventuele uitzonderingen aan te geven; dat zal voor jou niet nodig zijn, dus je kunt direct nogmaals op "Volgende" klikken om je regel een mooie naam te geven.

Nu ben je klaar.

Toegevoegd na 13 minuten:

Sommige providers geven je de mogelijkheid ongewenste mails zelfs nog een stap vóór Outlook te blokkeren. Je moet dan inloggen op je accountbeheerpagina bij je provider. Daar kun je het betreffende adres op jouw persoonlijke zwarte lijst zetten.

Als je dat doet, hoef je die mails niet meer door Outlook te laten verwijderen, omdat ze dan al door jouw provider worden geweigerd.

Cryofiel
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartelijk dank voor je antwoord. Ik heb na je antwoord je stappenproces doorlopen, maar zonder succes. Voor de tweede dag op rij ontvang ik gewoon mail van de betreffende afzender, ondanks de blokkade (zie ook toegevoegde afbeelding bij vraag). Doe ik iets fout?
Cryofiel
8 jaar geleden
Verwijderen EN definitief verwijderen is wat dubbelop. Je zou in ieder geval één van beide uit kunnen zetten. KIjk ook eens of je wel de juiste afzender hebt gebruikt. Sommige mails worden verzonden door alfa@iets.nl maar hebben als antwoordadres beta@iets.nl . Het kan zijn dat jij alleen dat laatste adres ziet, maar dat je dus het eerste adres in je mail-regel moet zetten. Ook is het mogelijk dat ze info@... laten zien aan de gebruiker, maar dat er in werkelijkheid een anders adres achter schuilgaat. Net zoals mensen jouw mail zien als afkomstig van bijvoorbeeld pompiedom, terwijl jouw adres p.ompiedom@iets.nl is. Als jij (in dit voorbeeld) jouw naam niet als pompiedom, maar als jan@piet.nl had ingevoerd, had de ontvanger jan@piet.nl gezien, terwijl jouw adres p.ompiedom@iets.nl is.
(Hopelijk kun je me nog volgen.) -- Een alternatief is dat je in je mailregel niet 'afkomstig van personen of openbare groep' aanvinkt, maar in plaats daarvan 'met specifieke tekst in het adres van de afzender'. Voor die specifieke tekst vul je de domeinnaam in. Alles wat van dat domein afkomstig is, zal nu worden verwijderd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat dubbelop heb ik NA de eerste dag gedaan, daarvoor deed ik alleen definitief verwijderen zoals jij aangaf. Dat werkte echter ook niet. De mail klopt, heb ik net gecheckt. Maar hoe kan ik erachter komen of er een ander adres achter schuilgaat? Als ik de mail wil beantwoorden krijg ik dezelfde mail. Dat alternatief zal ik proberen!
Cryofiel
8 jaar geleden
Probeer eens je muis op het adres van de afzender te zetten, zonder te klikken. Vaak komt er dan een tooltip-venstertje met informatie. Misschien kun je met rechts op de afzender klikken om meer informatie te krijgen. Probeer de mail te beantwoorden met control-shift-R. Kijk naar welke adressen het antwoord zou worden verstuurd, en pas beide bovenstaande tips toe op die adressen. (Allemaal zonder garantie, maar proberen kan geen kwaad.)
Cryofiel
8 jaar geleden
En natuurlijk het volgende: In het overzicht van je mailregels moet de betreffende regel wel aangevinkt staan, anders doet-ie niets. Als je meerdere accounts hebt, moet de regel aan het juiste account worden gekoppeld. Je kunt eventueel de regels testen via de knop "Regels nu uitvoeren", bovenaan in het overzichtsvenster met je mailregels. Zo hoef je niet te wachten tot je weer zo'n ongewenst bericht ontvangt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Laatste 2 dagen geen mail gehad van benoemde afzender, dus het lijkt te werken. Nogmaals bijzonder veel dank voor je hulp!