Is het mogelijk bepaalde afzenders op Microsoft Outlook volledig te blokkeren, dus ook geen mails van die afzender bij 'ongewenste berichten'?

Ik weet dat je een mailadres kunt blokkeren op Outlook, maar de mails verschijnen dan alsnog bij 'ongewenste berichten'. Ik wil de mails van een bepaalde afzender echter helemaal niet meer zien, ook niet als ongewenst. Dus ik zou graag zien dat van een bepaalde afzender de mails al geblokkeerd worden voordat ze aankomen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt met een mail-regel alle mails van een bepaalde afzender direct laten verwijderen. Dat gaat als volgt. Start Outlook. Klik linksboven op Bestand. Nu verschijnen vier grote knoppen. Klik op de onderste: "Regels en waarschuwingen beheren". Er verschijnt een venster. Klik daarin linksboven op "Nieuwe regel". Klik nu bijna onderaan op "Regel toepassen op berichten die ik ontvang". Klik op de knop "Volgende". Vink het bovenste vakje aan, "Afkomstig van personen of openbare groep". Onderaan verschijnt nu in het blauw "personen of openbare groep". Klik daarop en vul het e-mailadres in waarvan je alles direct wilt verwijderen. Klik nu op "Volgende". Vink het gewenste vakje aan. In jouw geval is dat ofwel het vakje "verwijder het bericht" (als je het bericht naar de Prullenbak wilt laten verplaatsen), ofwel het vakje "het definitief verwijderen" (als je het bericht direct definitief wilt verwijderen, zonder enige kans het nog terug te halen). Klik nu op "Volgende" om eventuele uitzonderingen aan te geven; dat zal voor jou niet nodig zijn, dus je kunt direct nogmaals op "Volgende" klikken om je regel een mooie naam te geven. Nu ben je klaar.   Toegevoegd na 13 minuten:   Sommige providers geven je de mogelijkheid ongewenste mails zelfs nog een stap vóór Outlook te blokkeren. Je moet dan inloggen op je accountbeheerpagina bij je provider. Daar kun je het betreffende adres op jouw persoonlijke zwarte lijst zetten. Als je dat doet, hoef je die mails niet meer door Outlook te laten verwijderen, omdat ze dan al door jouw provider worden geweigerd.  

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100