Via de webcam op de laptop wil ik een videoboodschap inspreken. Hoe kan ik het geluid aanzetten?

Ik kan wel met de video opnemen maar ik heb geen geluid.

Weet jij het antwoord?

/2500

sommige webcam hebben een ingebouwde mic als je een soort gaatje naast de webcam zit of een microfoon rastertje dan zou er een microfoon moeten zijn de meesten laptops zouden het moeten hebben lijkt mij maar zo niet dan zul je een microfoom moeten aansluiten rechtsklik ook even bij je geluidinstellingen Rklik op het speaker icoontje opname apperaat En kijk of je mic misschien muted staat ? of als er al iets van een microfoon optie is ? wellicht staat niet de juiste microfoon als standaard ?

Ditzelfde probleem heb ik gehad. Sommige computers (of programma's) hebben het zo ingesteld dat audio en video niet tegelijk kunnen. Je zou een nieuw programma kunnen installeren, of de omslachtige methode van mij gebruiken. Destijds had ik geen zin om een programma te installeren en opende de videorecorder en de geluidsrecorder (spraakopname) tegelijk. Ik startte ze achter elkaar en begon aan mijn boodschap. Vervolgens sloeg ik ze beide op en met een simpel bewerkingsprogramma (Windows Movie Maker) plakte ik ze samen in elkaar. Het is even een gedoe, maar het werkt wel. Andere programma's zouden het ook kunnen fixen, maar ik kan zo niet een goede en gratis variant opnoemen. Wellicht dat iemand anders nog een antwoord kan geven met een mooi programma hiervoor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100