Mijn computer start niet meer goed op. Wat te doen?

Sinds vanmiddag toen ik mijn laptop opstarte stond er dat de laptop moest updaten (dit moet anders kan ik niet naar mijn menu zegmaar). Maar dan komt er tijdens het updaten ineens te staan: 'De updates zijn niet juist ggeconfigureerd. De wijzigingen worden ongedaan gemaakt. Schakel de computer niet uit.' Vervolgens nadat dit er zo'n kwartiertje staat komt er zonder dat ik iets doe 'Afsluiten' te staan en sluit hij af. Tot slot gaat mn laptop weer aan en doet hij dit steeds weer opnieuw. Ik snap er niks van. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Houd shift ingedrukt tijdens het opstarten. Als het goed is kom je nu in het herstelmenu. Druk op problemen oplossen > Geavanceerde opties > Automatisch herstellen. Als dat niet werkt probeer dan 'PC vernieuwen' onder problemen oplossen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Johan. Het werkt trouwens niet.. Ik kom in geen enkel herstel menu.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welk besturingssysteem heb je dan? Windows 7?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Instructies waren namelijk voor Windows 8
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja 7.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probeer eens of de computer nog opstart in veilige modus. Dit kan je doen door tijdens het opstarten meerdere keren op F8 te drukken totdat er een keuzemenu verschijnt. Als er in het keuzemenu de optie staat "Uw computer herstellen" probeer dat dan eerst. Staat deze optie er niet kies dan direct voor Veilige Modus en kijk of de computer opstart.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Werkt ook niet..Is het een idee de laptop op te starten zonder accu? Of is dat gevaarlijk ofzo?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste Richairo29, het opstarten van de laptop zonder accu staat er om bekend dat het nogal onvoorspelbaar is. Tijdens het opstarten voert de computer een zogeheten "soft reset" uit, waardoor nagenoeg alle onderdelen en functies weer naar behoren werken. Dit is bij de meeste opstartproblemen het geval. Er bestaat echter een kleine kans dat, wanneer u handmatig wijzigingen aan het register heeft toegebracht, de computer in een zogeheten "boot loop" terecht komt. Is dit het geval, dan kunt u uw computer het best naar uw lokale computerwinkel brengen. Zij zullen met de voor hun beschikbare apparatuur uw computer weer op weg helpen. Uw gegevens zullen in beide gevallen NIET VERLOREN gaan, dus beide opties zijn risicovrij. Als u de laptop zelf zonder accu opstart bespaart u uzelf ongeveer €65,- servicekosten die de computerwinkel u in rekening zal brengen. Mvg, D.

Antwoorden (2)

Als het echt niet werkt een fabrieksreset, maar dit alleen doen als je alles ook weg kunt doen, dus eventueel dat alles al op een USB staat. Soms krijg je ook een melding voor het inloggen op welke manier je de computer wilt starten, klik dan altijd op windows normaal opstarten!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hallo,
Als je laptop het van te voren goed deed kun je het beste de laptop opstarten in de veilige modus , en dan terug zetten naar een eerder systeemherstel punt.
Mogelijk is het dan opgelost
Ik weet niet welk systeem jij hebt , maar dikwijls moet je tijdens het opstarten
op de knop f8 tokkelen van het toetsenbord om op te starten in de veilige modus
GRT. Jan