Een woord in Word zoeken, maar niet het gedeelte van het woord. Hoe moet dit?

Als ik in Word een woord wil zoeken, bijvoorbeeld het woord 'er', dan vindt Word alle woorden waar ook de 'er' in voor komt, bijvoorbeeld 'beheer'. Ik wil alleen het woord 'er' zoeken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
dudemeister
8 jaar geleden
* helpt ook

Antwoorden (2)

Een spatie voor of achter 'er' zetten, dus bv. 'er '
8 jaar geleden
bamibal
8 jaar geleden
Dat werkt niet goed. Met een spatie erachter vind je ook woorden die eindigen op er (bv achter) en mis je het woord er als er een punt achter staat. Met een spatie ervoor vind je ook woorden die beginnen met er (bv ergens).
Je kunt in Word ook geavanceerd zoeken. Daar kun je de optie aanvinken dat je alleen hele woorden wilt zoeken. Zie afbeeldingen voor voorbeelden.
bamibal