Hoe kan ik nagaan of mijn nieuwe laptop nooit gebruikt is?

Gisteren heb ik, na veel te veel gezeik, een nieuwe laptop van de Mediamarkt gekregen. Het is een HP. Ik heb echter het gevoel dat deze al gebruikt is. Aangezien de mediamarkt samen met mij zou kijken of deze laptop wel goed was, hebben zij de doos opgemaakt. Ik heb al vaker iets gelezen over een sticker op de doos die je de garantie geeft dat de laptop nog niet is gebruikt. Hier heb ik helaas dus niets aan. De laptop die ik nu heb, was toevallig twee dagen daarvoor binnen gekomen bij de mediamarkt. Op de doos staat dat het een DHL spoed zending is vanuit Tech Data Logistics.
Er zitten al twee kleine krasjes op en er stond een snelkoppeling op het bureaublad naar de website booking.com (misschien dat HP dit wel standaard doet vanuit commercieel oogpunt?).
Nu heb ik de vraag hoe een leek als ik op de een of andere manier na kan gaan of deze computer inderdaad eerder is gebruikt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ze zijn verplicht om het je te melden of deze laptop al eerder is gebruikt, ik weet alleen niet of er een sticker op zit als hij nog niet is gebruikt, of of hij al wel eens is gebruikt. Als er al twee krasjes opzitten lijkt het me verder dat je hem gewoon mag omruilen, aangezien het niet de bedoeling is dat hij al beschadigd is als je hem koopt. Gewoon naar de media markt heen gaan met de bon en om een nieuwe vragen.

Toegevoegd na 50 seconden:
Verder weet ik niet hoe je het zou kunnen controleren, als er een laptop reset is geweest of als ze de hele harde schijf opnieuw hebben geïnstalleerd lijkt het me dat dat niet mogelijk is