hoe werkt iMessages?

als ik op mijn macbook naar iMessages ga, dan kan ik geen berichten sturen naar 06-nummers, en komt er een berichtje dat ik me moet registreren bij iMessages, terwijl ik op mijn telefoon iMessages aan heb staan. hoe moet ik me registreren bij imessages. alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dit bericht krijg ik steeds.

Antwoorden (1)

iMessage is een veilige berichtenservice waarmee u berichten kunt versturen en ontvangen op uw Mac, iPhone, iPad en iPod touch.

U hoeft niet te wachten totdat uw contactpersonen online zijn. U kunt ze een bericht sturen dat ze ofwel op hun mobiele apparaat ontvangen ofwel zien op het moment dat ze Berichten openen op een Mac.

U kunt berichten naar personen versturen op basis van hun telefoonnummer of hun e-mailadres, dus u bent niet meer afhankelijk van hun contactpersoonnaam. Als u hun contactgegevens hebt ingevoerd in Contacten, kunt u hun naam invoeren en daarna selecteren welk telefoonnummer of e-mailadres u wilt gebruiken om een bericht te sturen.

Als iemand een iMessage stuurt naar uw e-mailadres, ontvangt u dit op alle apparaten (Mac-computers en apparaten met iOS 5.0 of hoger) die zijn geconfigureerd voor het ontvangen van berichten die naar dat e-mailadres worden gestuurd. Als iemand een iMessage stuurt naar uw telefoonnummer, ontvangt u dit op alle apparaten (Mac-computers en apparaten met iOS 6.0 of hoger) die zijn geconfigureerd voor het ontvangen van berichten die naar dat telefoonnummer worden gestuurd. Als u een iMessage-conversatie bekijkt, ziet u alle berichten, dus zowel de berichten die zijn verzonden vanaf een Mac als de berichten zijn verzonden vanaf een iOS-apparaat. U kunt dus met al uw contactpersonen communiceren, waar u ook bent.

Om Berichten te configureren voor het versturen en ontvangen van iMessages gaat u naar de Accounts-voorkeuren van Berichten.

U hebt een Apple ID nodig om iMessage te gebruiken. U hebt al een Apple ID als u eerder een iTunes- of iCloud-account hebt ingesteld. U hoeft in dit geval dus geen Apple ID aan te vragen. Als u geen Apple ID hebt, kunt u er een aanmaken in Berichten.