hoe krijg ik mijn geluid tekentje rechts onderin mijn computer weer terug ?

mijn oma die zit nog al vaak een spelletje te doen met geluid maar nu is dat tekentje weg rechts onder in haar computer hoe kan ik die terug krijgen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Heb je al herstart? Bovendien, wat nodig is om te weten, welk besturingssysteem? Welke Windows staat er op.
Bij XP kan je naar Configuratiescherm, Geluiden, en dan staat er bij Geavanceerd (dacht ik, anders 1 van de andere tabbladen) een vakje met "show in system tray" of in het Nederlands "laten zien in systeemvak" of iets dergelijks. Daar moet het vinkje aan staan.

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat je oma het pictogram enkel verplaatst heeft. Om hem dan terug te halen klik je op het pijltje omhoog (op mijn foto icoontje in de taakbalk de meest rechtse: http://nl.tinypic.com/r/14yafsz/8 )
Als hij hier niet tussen staat moet je het op de andere manier doen. Deze werkt zo:
Rechtermuisknop taakbalk > Eigenschappen > Systeemvak. In het systeemvak aangekomen scroll je naar Volume en selecteer je: Pictogram en meldingen weergeven. (foto: http://nl.tinypic.com/r/s4ceih/8 ).

Toegevoegd na 1 minuut:
Excuses bij de eerste foto is het de meest linkse i.p.v. de meest rechtse.
Dit geldt voor Windows 7/8/8.1