Kan ik mijn TV als 2e beeldscherm gebruiken op me laptop?

Ik heb een flatscreen tv waar ik niet heel veeel meer mee doe. Maar zou ik die nu kunnen gebruiken als 2e beeldscherm op mijn laptop??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dit niet veel ongezonder voor de ogen dan een gewone monitor ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Want?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kritiek dat ik vroeger altijd kreeg dat ik te dicht op de tv zat etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebaseerd op welk feit? Voor zover ik weet is dat iets wat ongeïnformeerde ouders zeggen tegen hun kinderen. Technisch verschelen monitoren en TV's bijzonder weinig. Vroeger waren het beide CRT's, tegenwoordig zijn het vaak beiden LCD's. Bakermatpraatjes in mijn ogen.

Antwoorden (2)

Ja, mits de laptop en de tv dezelfde aansluiting(en) hebben: VGA of DVI of HDMI. In Windows moet je dan naar het configuratiescherm bij Beeldscherm de optie kiezen "volg/kopieer primaire monitor".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij Beeldscherm is de optie "volg/kopieer primaire monitor" niet te ontdekken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar komt dan alles wat op mijn laptop komt op mijn aangesloten Tv of is het zo dat ik op mijn laptop een progamma kan openhebben en dan op mijn tv weer een andere
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Joan Beeldscherm>resolutie aanpassen
Meerdere beeldschermen= deze beeldschermen uitbreiden
(windows 8)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrTomaat, bedankt, het werkt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onzin, de laptop en de tv kun je altijd nog met elkaar verbinding maken. Al is het een 1 draad, of nou dat j 4 adapters nodig hebt. Het blijft mogelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@zaka ik weet niet precies waar je op reageert maar als de laptop VGA uitgeeft en de TV alleen HDMI in zal je met dure converters moeten werken. Het kan dan wel, maar niet met simpele adapters. @meerworteltje Ja maar niet met wat freekfluweel zegt, dan heb je 2x hetzelfde beeld, zoals ik het uitleg (wat in hetzelfde menu zit) krijg je 2 verschillende bureaubladen. dupliceren vs uitbreiden. twee mogelijkheden die je dan hebt.
Uit ervaring weet ik dat een T.V. scherm niet altijd ideaal is om als monitor te fungeren. Het kan wel als je T.V. full hd is en je de juiste resolutie kunt instellen.
Bij minder als full hd kan het voor komen dat tekst wazig/geschaduwd wordt.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt meer aan het feit of je wel of niet de juiste resolutie kan kiezen. Niet of de tv wel of niet 1920x1080 is. Wellicht had je zelf even de juiste resolutie/framerate in kunnen geven dmv een custom resolutie aan te maken. Volgens jouw verhaal zou iedereen met 768p(lees HD-ready) TV een probleem hebben als ze deze als tweede scherm zouden gebruiken.