Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder ik IE defeninitief van m'n pc?

Ik heb sinds een aantal jaren google chrome en dat bevalt me heel goed. Toch komt nu en dan IE weer de kop opsteken met z'n (nog) vervelende meldingen van: ... reageert niet' enz . Ik kon hem toendertijd op de 1 of andere manier niet verwijderen, want dat kan toch als je googlechrome gebruikt? Wie kan me helpen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het zou ook al prima zijn dat ik IE helemaal kan uitschakelen zodat ie niet nu en dan weer de kop opsteekt:-)

1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

1. Ga naar Windows-Start-knop
2. Klik op Configuratiescherm
3. Klik op Programma's
4. Klik onder Programma's en onderdelen op Windows onderdelen in- of uitschakelen
5. Haal vervolgens het vinkje weg bij Internet Explorer. Klik op Ja in het waarschuwingsvenster en klik dan OK.
Windows haalt nu Internet Explorer weg van je systeem. Herstart je computer.
(Lees meer...)
SimonV
9 jaar geleden
misslobe
9 jaar geleden
Hoi Simon, dat is in ieder geval gelukt, je moet het net even weten;-). Dankje voor je snelle reactie!
SimonV
9 jaar geleden
Graag gedaan. Fijn dat het gelukt is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Overigens is je laatste zin voor meerdere uitleg vatbaar. Het gaat in mijn ogen niet weg, maar wordt uitgeschakeld. Mocht je in de toekomst IE toch nodig hebben dan is het vinkje inschakelen voldoende. Sinds ik Chrome gebruik heb ik geen last van IE eigenlijk. Heel af en toe start ik IE wel eens op als er iets niet lukt met Chrome.
misslobe
9 jaar geleden
Dankje voor de tip! + 10

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding