wij hebben geen internet via de ethernetkabel, iemand enig idee wat mis is?

Hallo,

Gisteren hebben wij een nieuwe modem aangeschaft. Voorheen kon ik met de oude modem van ziggo via een ethernetkabel op internet. Als ik dezelfde ethernetkabel echter aansluit op de nieuwe vodafone modem kan het geen verbinding meer maken.
Weet iemand misschien wat er mis is? Hebben nieuwe modems misschien een nieuwe ethernetkabel nodig? Of ligt het aan ons?

Wifi doet het overigens wel gewoon prima.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien is de kabel niet goed aangesloten, daar kun je naar kijken, of contact opnemen met Ziggo.

Nieuwe modems kunnen gewoon via de bestaande ethernet kabel blijven werken. De volgorde van de aders in de ethernet hoort in iedere kabel het zelfde te zijn. (uitgezonderd cross over kabels) maar nieuwe modems kunnen ook daar mee overweg. Het kan zijn dat uw wifi staat ingesteld op een algemene ziggo ssid (ziggo hotspot) hier door blijft uw wifi in sommige gevallen gewoon werken zelfs na het los koppelen van uw ziggo modem. de verbinding word dan gewoon overgenomen door een ziggo modem van 1 van de buren. hierdoor kan het zijn dat uw Vodafone modem helemaal niet werkt wat dus uit komt zodra u de ethernet kabel aansluit en dat wifi niet via Vodafone loopt. Het kan ook zijn dat uw ethernet kaart op een statisch ip adres ingesteld staat. Vodafone kan met een andere ip-range werken. uw wifi adapter staat op dynamisch/automatisch ingesteld en hier door krijgt deze wel het juiste ip-adres toegewezen.

Bronnen:
Voor mijn beroep jaren lang internet...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100