Kan ik mijn vaste telekoon van KPN veilig opzeggen, zonder dat dat problemen geeft voor internet van Xs4all?

Ik heb een vaste telefoonlijn van KPN, die ik vrijwel nooit gebruik. Deze wil ik opzeggen. Ik heb internet met een draadloos modem van Xs4all.
Kan ik mijn vaste telefoonlijn opzeggen, zonder dat dit problemen oplevert voor mijn internet verbinding?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik zou deze vraag aan XS4All stellen. Zij zijn eigendom van KPN, dus ze moeten jou dit zonder problemen kunnen vertellen. Zelf heb ik een aantal jaren geleden mijn vaste lijn van KPN opgezegd zonder dat dit gevolgen had voor mijn ADSL van XS4All. Maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik twee telefoonlijnen had (zodat ik dus geen splitter nodig had): eentje waar alleen spraak over ging, en eentje waar alleen ADSL over ging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je!

Het beste antwoord

Vroeger toen XS4all nog los van KPN was zei XS4ALL dat het niet mogelijk was de telefoonlijn op te zeggen omdat je altijd een 'carrier' nodig moest hebben.
Tegenwoordig is het niet meer zo, ik heb in de tijd de proef op de som genomen door de telefoonrekening niet te betalen waardoor ik werd afgesloten, maar Internet bleef gewoon werken. Toen ik dat dus kon aantonen dat het 'carrier' verhaal gewoon onzin is, kon ik ADSL krijgen zonder telefoon. Ik zit nu al 10 jaar zonder telefoon op VDSL inmiddels... Dus ja, het kan zonder problemen... mocht je het niet geloven lees dan de FAQ van XS4ALL hierrrr: https://www.xs4all.nl/klantenservice/internet/internet-faq/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar moet ik dan eerst iets gaan regelen met xs4all? Of kan ik KPN gewoon opzeggen en hoef ik verder niets te dien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon KPN opzeggen, en verder niets doen. Dat regelt zich allemaal vanzelf bedrijf intern.