Ik vraag voor alle duidelijkheid niet hoe ik kan vermijden dat gegevens verspringen of wat ik moet doen om een bepaald probleem te verhelpen. Maar als er iets stressvol is aan werken in Word is wel dat de computer vaak "zijn zin" doet. Ik zou graag vernemen hoe dat komt.
Dus je zet bv. een titel om in genummerde titel met layout vet en onderstreept, en meteen gaat heel de paragraaf naar vet en onderstreept. Terwijl je enkel de titel aanblokte.
Een computer gaat ook ineens nummeren als je het niet gevraagd hebt... Je wil bv. een titel nummeren en je krijgt ineens "5" in plaats van 1. Blijkt dat de computer ook een aantal dingen daarvoor genummerd heeft zonder dat je erom vroeg.
Of hij verandert plots van lettertype, gaat inspringen, maakt grotere regelafstanden... zonder dat je dit zo hebt ingesteld.
Of, een foto of tabel of..; verspringt van haar plaats omdat je iets bijvoegde. Soms verdwijnt een foto zelfs helemaal van het scherm (ook al zette je hem op "transparant" bij tekstomloop).
Wat is hiervan de reden? Wat gebeurt er "achter de coulissen" van de computer, van Word?
Waarom worden programma's niet zo gemaakt dat alles gewoon blijft staan zoals het er staat? En dat de computer doet wat je vraagt (dus bv. alleen de titel nummeren en in het vet zetten)? Of doet hij niet wat je zegt in plaats van zelf te "denken" hoe je het zou willen?
Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?