Waarvoor wordt een proxy gebruikt?

Wie kan mij in simpele bewoording uitleggen wat een proxy is, wanneer deze noodzakelijk is en waarom. Kortom hoe werkt het?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
http://www.vergeefmij.nl/blog/uitleg-over-gebruik-van-een-proxy-server Misschien is dit voldoende ?

Antwoorden (1)

een proxy(server) is een server die als tussenpersoon fungeert tussen jou en het internet. hiermee kan je bijvoorbeeld anoniem interneT op .
stel jou ip adres is 111.111.111.1 en je zou internet opgaan dan ziet men jou ip adres.
doe je dit via een proxy dan zien ze het ip adres van de proxy server.
er zijn nog meerdere soorten proxy.
op

Toegevoegd na 1 minuut:
wikipedia staan nog wat beschrijvingen van proxy