ik wil een soort dvd branden. maar dan met verschillende filmpjes kan dat?

ik wil veel verschillende filmjes op een dvd zetten voor mijn opa.
maar kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat je opa het op een losse DVD-speler wil bekijken die onder zijn TV staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.downloadvanyoutube.nl/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laatste link lijkt niet te werken. http://www.clipconverter.cc/nl/

Het beste antwoord

Ja dat kan. Bijvoorbeeld met een programma als Freemake video converter (en 100 andere), maar zal het uitleggen via deze. (pas om met installeren anders zet deze er nog 4 andere programma's op).

http://www.freemake.com/free_video_converter/

Klik op "Video", gooi er op die manier een aantal videos in, in allerlei formaten (je kan nog knippen in de videos ook)
Als je klaar bent klik op "to DVD"
Je kan het als folder uit laten schrijven (Video_TS) met daarin .VOB .IFO en .BUP bestanden. De andere mogelijkheid is uitschrijven naar .ISO.

Beide kun je dan in elk willekeurig brandprogramma aanwijzen om te schrijven naar Video-DVD. Of als je gekozen hebt voor .ISO hoef je alleen nog maar aan te geven dat je een ISO wil branden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Uiteindelijk maakt het niet uit welk programma je gebruikt zolang je aan het eind maar een Video_TS folder hebt met VOB(en die andere) bestanden hebt of als je die zelfde folder uit laat schrijven als ISO-bestand.

Er zijn ook programma's die beide kunnen (converteren/branden) maar zeker niet allemaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"gooi er op die manier een aantal videos in, in allerlei formaten (je kan nog knippen in de videos ook)"
En nou de vingers gekruist houden en hopen dat er iets fatsoenlijks uit komt wat je trots aan je opa kunt laten zien.... Echt amateuristisch advies, ik had echt gezien je eerdere reacties en antwoorden op andere vragen iets meer van je verwacht...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee het is inderdaad geen professioneel advies, voor iemand die wat youtubefilmjes op DVD aan zijn opa wil laten zien vraag ik me ook af of dat nodig is. Het is iig advies wat naar een resultaat zal leiden ongeacht de brandsoftware die je gebruikt. Dat ontbreekt in mijn ogen nog steeds in de hiervoor gegeven antwoorden. Ik neem aan dat je verder doelt op het probleem van 24/25/30/50/60(i/p) frames per seconde. Dat probleem zal je toch houden omdat het uiteindelijk toch een formaat wordt. Judder kan je niet magisch oplossen (behalve wellicht de 24>25 speedup).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In zijn oorspronkelijke tekst staat niets vermeld over YouTube filmpjes, dat is er terloops bij gehaald.... "Judder kan je niet magisch oplossen (behalve wellicht de 24>25 speedup)." Dat magische heet een 3:2 pulldown... Is inderdaad niet weggelegd voor iedereen omdat alleen een getraind oog dat herkend, maar het is zeker niet magisch...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie het jammer genoeg direct, zelfs sommige tv-uitzendingen hebben er last van. Zelfs Nederlandse opnames, wat ik niet begrijp. En inderdaad als je 1 type pulldown (en dan idd het liefst 3:2) toepast en de apparatuur van opa dat type pulldown detecteert en kan reversen heb je helemaal gelijk. Maar is het daadwerkelijk mogelijk om meerdere framerates in een DVD-video te stoppen, op zo'n manier dat duidelijk is dat het ene fragment origineel 25 fps was en het volgende fragment 60i enzovoorts? Volgens mij heeft de gemiddelde apparatuur al moeite zat 1 pulldown te herkennen, laat staan meerdere in een bestand. Laat ik het anders vragen, je geeft aan dat de vrager naar een strategie moet zoeken. Welke zou je toepassen als je een 24p bestand, veel 30p materiaal, en drie 50i bestanden hebt? En hoe groot schat je de kans in dat er dan niet alsnog judder ontstaat op de gemiddelde huis tuin en keuken apparatuur? Als die oplossing bestaat of zelfs simpel is mag je mijn oplossing amateuristisch noemen. Ik ga er tot nu nog toe van uit dat dat voor 99.99% van de vragers op deze site te lastig zal zijn en als het ze wel lukt, de kans behoorlijk is dat de DVD-speler niet zomaar 25>30 of andersom kan reversen. Als we de kans op judder willen reduceren zou ik eerder gaan voor meerdere DVD's. Een waar je 24>25, 50i en 25p op plant en in 25p uitschrijft en een waar je 30p en 60i op 30p uitschrijft. "In zijn oorspronkelijke tekst staat niets vermeld over YouTube filmpjes, dat is er terloops bij gehaald…" Ik heb het iig voor mijn antwoord laten meetellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aangezien je een goed punt hebt, zal ik zo even de vraag aanpassen, afhankelijk van de reactie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Laat ik het anders vragen, je geeft aan dat de vrager naar een strategie moet zoeken. Welke zou je toepassen als je een 24p bestand, veel 30p materiaal, en drie 50i bestanden hebt?" Ik zou van 24P naar 25P(4% speedup) gaan en van 50i maak ik ook 25P. 30P laat ik voor wat het is en plaats deze clips in een aparte VTS en markeer deze als NTSC(tegenwoordig met multinorm TV's geen probleem meer) Sonic Scenarist beheerst dat kunstje als geen ander...

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, dat kan je met elk brandprogramma doen, ook in verschillende formats. gewoon kiezen voor: dvd-branden en dan al die losse filmpjes selecteren!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar hoe kan je die filmpjes dan downloaden van youtube naar je laptop?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Freek, da's wel een heel kort-door-de-bocht antwoord... hoe zit het met verschillende aspects dan? Hè dus 16:9 en 4:3 door elkaar?(is ook niet conform DVD Video standaard, aspects moeten elk in een aparte VTS worden geplaatst) En frame-rates? Hoe ga je om met 25P 60i? 30P? 50i? samen op een tijdlijn? Dat geeft toch problemen m.b.t. de afspeelsnelheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Downloaden van Youtube met een browser extensie gaat nu niet zomaar meer.
Je zult iets van een betaald stukje software moeten kiezen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Brandprogramma? Dacht het niet. Je zal een DVD moeten samenstellen in een videobewerkingsprogramma. Ja, als je een zooi AVI's, MP4's e.d. als losse bestanden op een DVD wil dan heb je gelijk. Zijn opa heeft natuurlijk een losse DVD-speler, anders zou die net zo goed met een usb-stick de losse bestanden op de PC van opa kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké, als je verschillende formats wilt branden dan moet je kiezen voor: brand DATA-dvd. Youtube filmpjes donloaden kan met een gratis progje dat ik hier niet mag noemen, maar google maar eens op YTD. Als je opa alleen een dvd-speler heeft dan toch kiezen voor: brand DVD. Bijna alle brandprogjes converteren dan het originele format naar de standaard dvd-format. Let wel: als het origineel bijvoorbeeld 300 Mb in MP4 is kan dat best 3 Gb op een dvd zijn. Tevens gaat dat converteren heel lang duren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijna alle brandprogjes converteren dan het originele format naar de standaard dvd-format. Neen. In je antwoord zeg je alle, nu zeg je bijna alle. In mijn ogen is het eerder er zijn een paar brandprogramma's die dat kunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met MP3 naar CD is het anders, dat kunnen bijna wel alle brandprogramma's.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Net even de proef op de som genomen. Mijn brandprogramma ccepteert alleen VOB IFO en BUP bestanden in een Video-TS folder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tjongejongejonge. Download gratis ANV-converter. Sleep alle verschillende formats er naar toe. Zet uitgangsbestand op DVD-PAL, doe dit voor het slapen gaan en hopen dat het de volgende morgen allemaal gedaan is: http://www.techradar.com/downloads/any-video-converter-free
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies! Even de vraag aanpassen en je hebt een kloppend antwoord. Althans als we uitgaan van een standalone speler. Je doet nou of ik iets bezopens zeg, maar je wil niet weten hoeveel mensen hier een DVD met AVI/MP4/MKV films in de stand alone DVD-speler hebben gestopt. Dat converteren een langdurig karwei is, doet niks af aan het feit dat een DVD onleesbaar is voor een DVD-speler als er onbekende formaten op staan.
Het plaatsen van veel verschillende filmpjes op DVD is geen probleem zolang je in lijn bent met de specificatie voor DVD-Video. Dus zou als ik het zou moeten doen, dan zou ik alle film clips DVD-Video conform maken, dat wil zeggen: Alles in dezelfde aspect zetten (16:9 of 4:3) en alles transcoderen naar dezelfde frame rate, en alles progressive danwel interlaced houden.

DVD brandsoftware is goed in wat het moet doen, namelijk DVD’s branden. Echter moet er een intelligent oog kijken naar de beelden die verwerkt moeten worden voor een Video-DVD, dat is een taak die niet weggelegd is voor DVD brandsoftware.

Bekijk de filmpjes op een inhoudelijke manier die je wilt branden tot Video-DVD met een programmaatje wat MediaInfo heet, en sorteer de filmpjes op eigenschap. Dus clips met dezelfde aspects bij elkaar, en zelfde frame-rate en scanning method(P of i) bij elkaar…En dan kijken waar je de meeste clips van hebt, en daar je strategie op afstemmen. Goeie gratis transcoders vind je in FFMPEG, VirtualDubMod, en betaalde versies in van MainConcept(waarschijnlijk de beste MPEG encoder/transcoder ter wereld)

En als je dan een sliert hebt van éénduidige clips, dan kun je het antwoord van freekfluweel aanhouden en zeggen, Ja! kun je gewoon branden…
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als je dan een sliert hebt van éénduidige clips, dan kun je het antwoord van freekfluweel aanhouden en zeggen, Ja! kun je gewoon branden… Ehh, nee althans niet met de brandsoftware die ik heb. Die accepteert alleen maar VOB IFO en BUP files in een Video_TS folder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh, dus omdat jouw brandsoftware alleen de VOB structuur snapt is het antwoord nee? Beetje rare conclusie...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het antwoord wordt geen nee. Ik zeg nee tegen een deel van je reactie. De vrager kan toch tegen hetzelfde probleem aanlopen. Als je uitlegt welk brandprogramma de vrager kan gebruiken, dus een die van sliert eenduidige clips een Video-DVD brandt dan zijn we er weer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij vraagt of het kan, niet hoe het moet... Maar met DVD-Flick kun je op éénvoudige wijze een sliert clips branden die als een VOB structuur op de (VIDEO)DVD terecht komen.