Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste mijn spulltjes versturen aan iemand op markplaats?

Van het weekend heb ik verschillende spulletjes te koop gezet op marktplaats. Ik heb nu een aantal geinteresseerden.

Aangezien ik nooit eerder spulltjes verkocht of gekocht heb, wil ik weten hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Ook zou ik willen weten hoe ik het beste grote pakketjes kan versturen. En hoe kom ik aan een doos om het pakketje te versturen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Laat mensen altijd eerst betalen voor dat je verstuurt.
Het meeste past toch echt door de brievenbus tot aan een normale spijkerbroek aan toe.
Het gewicht varieert net zoals de postzegels die je er op kunt plakken maar dat staat allemaal keurig vermeld via de site van tnt.
Altijd goed het adres overnemen en desnoods je eigen adres op de achterzijde vermelden.
Verzendkosten zijn altijd voor de koper, dus deze bij de prijs van het artikel bijrekenen. ( dus bijvoorbeeld 5.00 voor een truitje en 2.20 voor de verzendkosten)
Goed je envelop dichtplakken ( of plastic tasje netjes dichtgeplakt.
Brievenbus post mag 26.5 x 38 c.m groot en 3.2 c.m hoog zijn.
Action heeft goedkope grote enveloppen maar ik bewaar zelf ook altijd de enveloppen die ik zelf binnen krijg en recycle die. Ook pizza dozen passen heel makkelijk door de brievenbus en zijn mooi stevig en ook weer goed voor het milieu.
Doosjes gewoon bij de supermarkt halen, het uiterlijk maakt echt niet uit. Altijd alles even in een zakje of tasje verpakken voordat je het in de doos doet, dat staat wel netjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Onder rembours zou ik het verzenden. Dozen kun je kopen bij TNT of zelf een meenemen uit de supermarkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ten eerste; pas NA betaling verzenden en dan de koper laten kiezen, als hij geen risico wil lopen zal hij kiezen - en betalen - voor aangetekende verzending.
Kostbare spullen zoals camera's kun je beter laten afhalen en dat ook in je advertentie aangeven

Toegevoegd na 48 seconden:
NB: kant en klare postpakken zijn te verkrijgen op de postkantoren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik laat de spullen altijd afhalen, als ze het echt willen hebben komen ze wel.
Bij afhalen, kontant geld incasseren.
Mocht je het versturen willen ja dan onder rembours of eerst betalen.
Tip, als je een doos of doosje uit de winkel meeneemt, mogen er geen gewone zegels op maar alleen pakket zegels, dat was vroeger anders.
De pakketten bij het postkantoor aanbieden dan gaat het dezelfde dag nog weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een lege doos kunje bij de supermarkt halen ,gratis.
Laat het geld van te voren overmaken,en zorg dat je adres gegevens hebt.
Een basis pakket tot 10 kg kost 6,75 euro om te verzenden.
Vul evt je lege doos op met kranten waar je proppen van maakt,ook bij breekbare spullen werkt dit goed.
Bij een basispakket krijg je ook nog eens een bewijs mee met een barcode erop,zodat jij en de ontvanger het pakket kunnen volgen,bij www.parcy.nl.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij versturen met grote regelmatig goederen.
Dozen kan je overal vandaan halen, idd bij de supermarkt of als het kleine dingen zijn die je verstuurd, een schoenendoos. Of brievenbuspost gewoon in enveloppen of indien kwetsbare inhoud, bubbelfolie enveloppen.
Bij TNT kan je standaard en verzekerd verzenden, kijk voor tarieven op: http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/tarieven/index.aspx?bnr=HPCM-QL3Tarievenwijzer

Ook versturen wij regelmatig met DHL: www.dhlforyou.nl
Dat is voordeliger dan TNT en werkt prima.

Wij versturen in principe niets als mensen nog niet betaald hebben, eerst over laten maken dan pas je waren versturen. Of idd aan huis/zaak af laten halen.
Mijn ervaring met rembours is dat de kosten voor naar verhouding voordelige aankopen dan te hoog oplopen.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing