Waar merk je meer van; een hogere processor of SSD geheugen?

Ik twijfel bij het aanschaffen van een nieuwe laptop tussen 2.
Het grootste verschil is:
Dell Inspiron 15R (5547-3214) heeft een Intel Core i7-4510U processor, maar een "gewone" harde schijf, maar wel weer 8 GB werkgeheugen.
De HP ProBook 450 G1 (F0X39EA) heeft een Intel Core i5-4200M processor (wat is het verschil tussen M en U?), maar 128 GB SSD, maar dan weer "slechts" 4 GB werkgeheugen.
Ik wil graag weten waar ik in de praktijk het meest van merk. Wat is dan sneller.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga voor die Dell Inspiron en kijk het aan hoe lekker deze aanvoelt met een conventionele HD, want je kunt later altijd nog beslissen voor een SSD(bovendien makkelijk te plaatsen) En processor wissel je doorgaans niet makkelijk(als in niet) in een notebook. Aanduiding M is bedoeld voor Notebook Laptops, en de U voor Ultrabooks. M is krachtiger en is minder energiezuinig. U is minder krachtig maar energiezuiniger echt bedoeld voor Ultradunne notebooks. Verschil in SSD of niet merk je echt wel, die 128GB SSD is op de markt zo'n 60 euro, laat dat bedrag niet van je beslissing afhouden.... neem de i7

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100