Verandert de paginanummering mee als je veranderingen aanbrengt in een word format voor een scriptie?

Ik heb al wat tekst geschreven en weet niet of ik beter de scriptie kan afschrijven en het dan in het format kan zetten of andersom? Ik heb slechte ervaringen met veranderingen aanbrengen in een bestaand format dus vandaar de vraag. Ik moest steeds de alinea's opnieuw bijnummer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Welke tekstverwerker gebruik je? Wat wil je nummeren? Je schrijft zowel over paginanummering als over alineanummering.

Antwoorden (1)

De paginanummers, alineanummers en koppen veranderen gewoon mee. Tenminste.... als je de opmaak goed hebt gedaan. Wat je niet moet doen is vooral zelf handmatig gaan nummeren.
Gebruik voor paginanummers de voettekst of gebruik Paginanummer via het Menu invoegen (beetje afhankelijk welke versie van word je gebruikt).
Voor alineanummers moet je ook niet zelf nummeren! Gebruik hiervoor de opmaakprofielen. Word levert standaard Kop1, Kop2 etc. Bij het gebruik van deze opmaakprofielen krijg je het volgende:
1. Hoofdstuk
1,1 Paragraaf
1.1.1 Subparagraaf
Qua opmaak kun je van alles aanpassen maar doe dat wel via het aanpassen van het opmaakprofiel !