Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verandert de paginanummering mee als je veranderingen aanbrengt in een word format voor een scriptie?

Ik heb al wat tekst geschreven en weet niet of ik beter de scriptie kan afschrijven en het dan in het format kan zetten of andersom? Ik heb slechte ervaringen met veranderingen aanbrengen in een bestaand format dus vandaar de vraag. Ik moest steeds de alinea's opnieuw bijnummer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
785
Cryofiel
9 jaar geleden
Welke tekstverwerker gebruik je? Wat wil je nummeren? Je schrijft zowel over paginanummering als over alineanummering.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De paginanummers, alineanummers en koppen veranderen gewoon mee. Tenminste.... als je de opmaak goed hebt gedaan. Wat je niet moet doen is vooral zelf handmatig gaan nummeren.
Gebruik voor paginanummers de voettekst of gebruik Paginanummer via het Menu invoegen (beetje afhankelijk welke versie van word je gebruikt).
Voor alineanummers moet je ook niet zelf nummeren! Gebruik hiervoor de opmaakprofielen. Word levert standaard Kop1, Kop2 etc. Bij het gebruik van deze opmaakprofielen krijg je het volgende:
1. Hoofdstuk
1,1 Paragraaf
1.1.1 Subparagraaf
Qua opmaak kun je van alles aanpassen maar doe dat wel via het aanpassen van het opmaakprofiel !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding