Hoe kan ik een film bestand van bv 8,3 gig op een usb zetten?

Ik heb meerdere usb's/harde schijven. Elke keer als ik een groter (film) bestand dan (4,9 gig dacht ik) wil kopiëren naar mijn usb's/harde schijven geeft zowel de mac als de windows aan dat het bestand te groot is. Dus hoe kan ik dit wel? Usb's zijn 2.0, sommige al anderhalf jaar oud, sommige met 36gig een paar maanden.
de usb's die ik gebruik hadden 16/32/64 gig
externe harde schijf zonder stroom voeding 150 gig
en de externe harde schijf met stroom voeding 1 terrabyte.
En... Is dit wel mogelijk met een USB 3.0?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Je moet ze anders formateren, in fat32 format, dan kunnen er wel grote files op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Nee, sb is fat32, en moet naar ntfs
Formateren naar NTFS. Fat kan geen grotere bestanden aan dan 4GB in tegenstelling tot NTFS dat veel grotere bestanden aankan (tot 16TB)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is dus het probleem als je met windows en mac schijven deelt
windows leest en schrijft zowel fat32 als NTFS maar fat 32 is beperkt tot bestanden van 4 gig
de mac leest en schrijf alleen op fat 32
NTFS leest hij niet

De enige oplossing is;

ntfs for mac

Hieronder 2
kies maar uit ik heb tuxera (3 licentie was het voordeel )
weet niet of de deal inmiddels anders is
het is alleen betaald maar je kunt het waarschijnlijk wel traildrive
met alleen lezen geloof ik

Zoek niet naar iets van freeware voor dit, er is wel iets van te vinden maar deze software is eigenlijk obsoleet en werkt voor geen meter.

Tip
download beide trail versies
en laat je contact gegevens achter
vaak als je een paar keer naar de Buy pagina kijkt en weer weg gaat
krijg je wel eens een "ga nou niet weg" dealtje aangeboden ;)

tip 2 ga voor de deal met meerdere licenties ook al gebruik je ze niet meteen allemaal
altijd handig.

Gebruik deze software liever niet op usb stick alleen op vaste (externe)harde schijven.
capthavoc
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
inderdaad je hebt gelijkt maar je kunt er verder dan ook niets mee op een mac er naar schrijven gaat niet