Hoe kan ik een film bestand van bv 8,3 gig op een usb zetten?

Ik heb meerdere usb's/harde schijven. Elke keer als ik een groter (film) bestand dan (4,9 gig dacht ik) wil kopiëren naar mijn usb's/harde schijven geeft zowel de mac als de windows aan dat het bestand te groot is. Dus hoe kan ik dit wel? Usb's zijn 2.0, sommige al anderhalf jaar oud, sommige met 36gig een paar maanden.
de usb's die ik gebruik hadden 16/32/64 gig
externe harde schijf zonder stroom voeding 150 gig
en de externe harde schijf met stroom voeding 1 terrabyte.
En... Is dit wel mogelijk met een USB 3.0?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet ze anders formateren, in fat32 format, dan kunnen er wel grote files op.

Formateren naar NTFS. Fat kan geen grotere bestanden aan dan 4GB in tegenstelling tot NTFS dat veel grotere bestanden aankan (tot 16TB)

Dit is dus het probleem als je met windows en mac schijven deelt windows leest en schrijft zowel fat32 als NTFS maar fat 32 is beperkt tot bestanden van 4 gig de mac leest en schrijf alleen op fat 32 NTFS leest hij niet De enige oplossing is; ntfs for mac Hieronder 2 kies maar uit ik heb tuxera (3 licentie was het voordeel ) weet niet of de deal inmiddels anders is het is alleen betaald maar je kunt het waarschijnlijk wel traildrive met alleen lezen geloof ik Zoek niet naar iets van freeware voor dit, er is wel iets van te vinden maar deze software is eigenlijk obsoleet en werkt voor geen meter. Tip download beide trail versies en laat je contact gegevens achter vaak als je een paar keer naar de Buy pagina kijkt en weer weg gaat krijg je wel eens een "ga nou niet weg" dealtje aangeboden ;) tip 2 ga voor de deal met meerdere licenties ook al gebruik je ze niet meteen allemaal altijd handig. Gebruik deze software liever niet op usb stick alleen op vaste (externe)harde schijven.

Bronnen:
http://www.paragon-software.com/nl/home/ntfs-mac/
http://www.tuxera.com/products/tuxera-ntfs...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100