Hoe brand ik een audio-cd voor mijn oude cd-speler?

Ik wil het op een cd-r zetten. MP 3 herkent hij niet, .wav lukte ook niet. Welke soort audio kan hij lezen? Het is een oude draagbare cd-speler.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon als audio CD branden.

Antwoorden (4)

Als je Windows Media Player hebt, is er een optie "branden". Als je de cd-r in de lezer hebt gestopt, klik je op "branden" en kun je de nummers selecteren die je op de cd wilt zetten. Je hebt dan (bij mij is het rechtsboven) een keuzemenu of je data of een audio cd wilt maken. Als je hem op audio zet, zou het in elke cd speler moeten werken. Ik hoop dat dit helpt :)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat gaat al helemaal niet. Wat voor lege schijf (gewist en geformatteerd) ik er ook in stop, Media Player blijft vragen om een lege schijf. Nog een probleem dus...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de verkenner lijkt het wel te gaan, maar dan leest de cd-speler hem weer niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hohoho. Je hebt het over CD-R, wissen en formatteren. Dat kan helemaal niet. Een CD-R moet onbeschreven zijn. Dat is heel wat anders.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Holle Als het eerst wel lukte en nu niet ben je een beschreven CD-R aan het proberen te herbranden. Dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh hemel wat blond. Ik ga morgen nieuwe CD-R's kopen en het opnieuw proberen!
In principe zou .wav moeten werken echter moet je een brand programma gebruiken waarin je instelt dat het een Audio CD moet worden. Enkel dan wil het werken.

Toegevoegd na 25 seconden:
Of zoals de persoon boven mij zegt, kan het via Media Player ook. Deze brandt op dezelfde manier :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de eerste plaats moet je je mp3 bestanden converteren naar wav bestanden. De enige freeware waarmee je dan probleemloos audio cd's kunt branden is de realplayer. Kies daar de optie burn, sleep de te branden bestanden op de aangegeven plaats (zoek die op met behulp van de optie browse, helemaal onderaan het lijstje van gesuggereerde mappen) en dan burn your cd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat dat de enige freeware is die probleemloos werkt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eigen ervaring
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een onzin het hele internet stik van gratis programma's die prima mp3 naar Audio CD of naar WAV kunnen zetten. Je maakt een bijzonder soort denkfout. Hij gaat zo. Ik probeer software x,y,z en het lukt MIJ niet met deze te branden, ik probeer realplayer om te branden en het lukt! Realplayer is de enige waarbij het voor iedereen zal lukken. Dit noem je ook wel een drogreden. Ten eerste heb je echt niet alle 100 of meer stukken software die dit kunnen geprobeerd, ten tweede weet je niet of een ander wel succes zal hebben, of dat je wellicht zelf succes zal hebben als je de andere software juist gebruikt. Min dus...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens kan je met de meeste brandprogramma's direct van MP3 naar Audio CD(Red book indeling).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een drukte Mr Tomaat. Je hoeft het niet met me eens te zijn maar begin dan niet over programma's om mp3 bestanden te converteren. Daar ging de vraag niet over en mijn antwoord voor zover ik het over realplayer had ook niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat erom dat jij twee losse stappen voorstelt (MP3>WAV WAV>Audio CD) terwijl de meeste brandprogramma's dit direct kunnen, dus MP3>AudioCD, nou heb niet specifiek vermeldt welke bestanden je in realplayer gooit, maar ok. Inderdaad je hebt gezegd dat Realplayer de enige freeware is die Audio CD kan branden. Ook die aanname gaat uit van dezelfde al beschreven denkfout. Het is niet dat ik het niet met je eens ben, het is gewoon dat je iets feitelijk onjuist zegt. Als je zegt dat alleen sinaasappels oranje zijn, en ik daar iets tegenin breng, is het ook heel vermakelijk om te zeggen dat ik het niet met je eens hoef te zijn. Het gaat erom dat je inziet dat je een denkfout maakt, en dat je daar heel makkelijk fout in kan zitten. De vraag gaat waarschijnlijk wel om MP3>AudioCD. Maar daar is de vraagster niet geheel duidelijk in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"In de eerste plaats moet je je mp3 bestanden converteren naar wav bestanden" Dat hoeft dus helemaal niet. Waarschijnlijk ook niet bij realplayer. Gooi er maar eens zo MP3's in en geef Audio-CD op als te branden methode.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of brandt je de WAV's zo als DataCD? Dat is eigenlijk helemaal niet zoals het moet. Veel CD-spelers zullen het wel pakken, maar of allen dat doen weet ik niet.
In principe lezen alle CD-spelers de Red Book CD indeling. Bijna alle brandprogramma's hebben de optie een Audio CD te branden (welke dus de Red Book indeling gebruikt). Bijna alle huidige brandprogramma's pakken MP3 en WAV bestanden. Het is dus een kwestie van Audio CD kiezen en daarna de beoogde nummers (MP3/WAV) te kiezen en te branden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_Disc_Digital_Audio

Een gratis brandprogramma die .wav, .mp3, .ogg, .wma, .flac, .aiff, .bwf and .mp2. direct naar Audio CD om kan zetten en branden:

https://cdburnerxp.se/help/Audio/compileaudio