Goedenacht, en goedemorgen.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als iemand op instagram Gn of Gm schrijft, bedoelen ze Goodnight of Goodmorning. Niet de Nederlandse woord.
Amadea
9 jaar geleden
Het Nederlandse woord houdt toch echt de betekenis in, en daar vraagt Pietje om! Anders had hij gevraagd waar de letters voor staan.
Thecis
9 jaar geleden
Het antwoord was dus vollediger geweest als je had gemeld dat het voor Goodmorning Goodnight had gestaan en dat de vertaling daarvan goedemorgen / goedenacht is. GoeieVraag geeft namelijk aan dat je antwoord onderbouwd moet zijn. Nu geef je een snel antwoord zonder hoe je er aan gekomen bent. Toevallig zijn het dezelfde letters en klopt de afkorting nog, maar in basis heeft Tofast gewoon gelijk...
Good night/good morning
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met GM bedoelen veel mensen Goede Morgen. Soms wordt dit ook gebruikt als afkorting voor Goede Middag.