Valt de albumartiest onder de meewerkende artiesten?

Ik wilde even de nummers op mijn pc gaan ordenen en kwam de volgende kwestie tegen.

Je hebt bij de 'Details' de kolom 'Albumartiest' en 'Meewerkende Artiesten'

Mijn vraag is, valt de albumartiest ook onder de meewerkende artiesten?

Of zijn de 'meewerkende artiesten' de artiesten die naast de albumartiest nog mee hebben geholpen aan het nummer ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Nee, want de albumartiest is de hoofdpersoon. Hij of zij werkt niet als extra artiest mee aan het eigen album, want je kunt jezelf niet in tweeën splitsen. Het zijn bijvoorbeeld de zangers van het achtergrondkoortje, de begeleidende musici, en mensen met wie samen een duet gezongen wordt.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Top, bedankt!

Andere antwoorden (1)

De albumartiest is altijd 'de eigenaar' van het album. De meewerkende artiesten hebben geholpen aan het uitbrengen van het album.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook mag je de albumartiest niet vergeten te vermelden. Stel nu nu dat de albumartiest gevraagd heeft aan een andere artiest een nummer in te zingen, dan wordt die andere artiest gezien als de artiest die dat nummer heeft 'gemaakt'. Daarom moet ook de albumartiest van een album worden vermeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!