usb video grabber en ubuntu

ik werk al een tijdje met ubuntu, en het bevalt me prima.
alleen, heb ik een usb video grabber van silvercrest die ik niet aan de praat krijg.
hij heeft het in windows gedaan, maar in linux krijg ik hem niet aan de praat.
weet iemand hoe dit moet?

Toegevoegd na 8 minuten:
meestal krijg ik alles aan de praat in ubuntu, maar dit dus effe niet.
ik werk met 11.10, vanaf de eerste dag (doe de update niet! doe je dit wel, mak dan een nieuwe user aan, dan doet i het weer) dat kan mischien helpen.

Toegevoegd na 35 minuten:
whoeps, natuurlijk werk ik met 11.04, 11.10 is nog lang niet uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het probleem is dat de driver niet onder linux wordt ondersteund, wat je kan proberen is via google een linuxclub te vinden die er een driver voor hebben gemaakt