Offline werken met office 365 op locatie lukt niet. Er wordt steeds naar een internetverbinding gevraagd. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
SimonV
9 jaar geleden
Ik vrees dat Office via internet wil controleren of je abonnement (nog) geldig is. Als dat klopt, zul je wel offline kunnen werken. http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_365hp-word/does-office-365-require-a-constant-internet/f3facf17-df53-49da-8e82-205c11d6e314

Het beste antwoord

Op die locatie internet verbinding maken anders lukt het echt niet
office 365 heeft altijd een werkende internet verbinding nodig.

Vandaar dat ik een hekel heb aan office 360.
zelf de betaal versie werkt niet zonder werkende internet verbinding.
ook google doc werkt op die manier.

Zoek een goedkoop volledig office pakket. met serie nummer op marktplaats bv
liefst ouder dan 2013 zie link en lees het hele verhaal

Of gebruik open office( een gratisoffice achtig pakket) of libre office
moet je misschien even leren omgaan met conversie van ODT bestanden naar DOC of DOCX bestanden.
of als alternatief wordpad ook daar even leren omgaan met conversie van rtf of TXT naar DOC en later naar DOCX.

Tip als je iets als openoffice gaat gebruiken
Schrijf je teksten zonder al teveel opmaak. geen tabellen of moeilijke pi chart etc

Tijdens conversie naar docx of doc kan er veel verloren gaan en moet je het in office 365 de opmaak weer helemaal opstellen.

maar hou je het bij een simpele txt dan wen je hier al snel aan.
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn dank.
Ik had gehoopt dat het met office 365 ook zonder internet zou kunnen lukken. Als ik bij een klant ben is het lastig te vragen naar zijn wifi (als dat er al is).
Wellicht moet ik dan toch maar kiezen voor office 2013.
capthavoc
9 jaar geleden
dat is inderdaad de beter optie ik begrijp dat je zelfstandige bent zo te horen dus en wireless dongle kost je gewoon te veel
2013 is prima