door een GIF bestand te maken

Voor het maken van een animated GIF heb je wel een programma nodig. In dit artikel maak ik gebruik van het freeware programma: UnFREEz. Dit is een heel klein programma van slechts 19,5 KB!
UnFREEz kun je hier downloaden!

Een ander goed, professioneel programma is Ulead Gif Animator. Hiervan kun je een gratis trial downloaden op de site van Ulead.
Maar zoals gezegd ga ik in de rest van dit artikel uit van het programma UnFREEz.

Nadat je UnFREEz hebt gedownload, moet je het unzippen.
Na het unzippen zie je één nieuw bestand met de naam: UnFREEz.exe.
Open dit bestand en je bent klaar om te beginnen!

Het maken van de Animatie
Als je het bestand hebt geopend dan zie je aan de linkerkant van het scherm een vak waar "Frames (drop GIF files here)" boven staat.
Naar dit vak sleep je de GIF bestanden met je muis.
Zoek eerst twee of meer GIF bestanden op je harde schijf die je na elkaar wilt laten zien en sleep ze vervolgens - bijvoorbeeld via Windows Verkenner (Explorer) - naar het bovengenoemde vak.

TIP: Heb je nog geen .GIF bestanden? Kijk dan eens op één van de sites op onze pagina met afbeeldingen!

Nu je de GIF bestanden in het vak gesleept hebt, wordt het tijd om de Options in te stellen voor de animated GIF die je aan het maken bent.
Onder "Options" kun je aangeven of je de animatie wilt laten herhalen door het vakje voor "Loop animation" aan of uit te schakelen. De meeste GIF animaties op het web worden inderdaad gelooped.

Je kunt het beste ook gelijk al een "frame delay" instellen.
De tijd die daar staat wordt aangegeven in honderdsten, dus als je 100 invult duurt het 1 seconde voordat het volgende plaatje van de animatie wordt getoond.
Experimenteer een beetje tot je de juiste frame delay voor jouw animatie gevonden hebt.

Nu moet je alleen nog op de knop "Make Animated GIF" klikken om je GIF animatie te maken.
Je kunt dan een naam opgeven waaronder je het bestand wilt opslaan.

De Animatie Testen
Je bent nu klaar en je hebt je eigen animated GIF gemaakt!
Test de GIF uit door deze op te nemen in een HTML bestand.
Dit gaat op dezelfde manier als een gewoon plaatje, want de GIF animatie blijft natuurlijk wel gewoon een .gif bestand.

Op deze manier dus:

Alternatieve tekst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

kijk hier eens , http://www.annasanimaties.com/alphabet.html