Hoe zorg ik ervoor dat mijn videokaart werkt?

Ik heb deze week mijn eigen pc gebouwd. Alles zit nu in elkaar en wanneer ik hem wil opstarten blijft mijn monitor zwart en komt er te staan: Please power down and connect the PCIe power cables. Mijn videokaart is de GeForce GTX 760. Mijn voeding heeft maar 1 kabel die naar de videokaart gaat, een 6pin kabel. Bij mijn videokaart zit een 6pin, en daarnaast nog een 8pin aansluiting. Ik heb wel bij mijn videokaart een converter gekregen die de 6pin omzet naar de 8 pin, maar dit helpt ook niet. Iemand enig idee hoe dit kan?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan even kijken naar een 2x 4 pins molex to 8 pin PCIe stekker.
https://www.google.nl/search?q=2x+4+pins+molex+to+8+pin+PCIe&espv=2&biw=1920&bih=1099&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=si2NVLWpFIXMPf61gegO&ved=0CAYQ_AUoAQ

Als je een 6+8 pins videokaart hebt moet je die ook alle twee aangesloten hebben.

Eigenlijk heb je een onjuist voeding gekocht. Aangezien de molex naar PCIe geen echt goede langdurige optie is moet je een andere voeding halen.

Welke voeding is het?

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je deze hebt gekocht is moet het geen probleem zijn: http://www.corsair.com/en-us/cs-series-modular-cs550m-550-watt-80-plus-gold-certified-psu
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn voeding is de Jewel ATX 12V power support guide ver. 1.3
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En een 2x 4 pins molex to 8 pin PCIe stekker heb ik
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze? http://www.spire-corp.com/power-supplies/jewel-420w-sp-atx-420w-c1-pfc/ Je benoemt je voeding altijd op wattage. Maar wat een knakenvoeding als dat hem is, waarom ben je niet voor de Corsair cs550m gegaan zoals je eerst aangaf te gaan kopen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik jou was zou ik die voeding direct omwisselen. Daar heb je echt niks aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, bedankt voor de hulp! Heb gelijk een nieuwe gekocht en hoop dat ik mijn oude nog kan terugbrengen.

Andere antwoorden (1)

Er zijn een paar oorzaken:
De power supply/voeding heeft niet genoeg watt (moet minimaal 600watt zijn)
De kabel zit niet goed in de power supply/voeding
De kabel zit niet goed in de videokaart
Het kan zijn dat de videokaart alleen werkt met een 6pin en 8 pin tegelijkertijd

Wat zijn alle onderdelen van de pc?

(Ik heb zelf een gtx 760, die 2x6 pin kabels gebruikt)
P.s. Heb je wel geprobeerd de pc aan te zetten met de 6 pin aangesloten aan de videokaart?