Net Gebouwde pc gaat voor 3sec. aan en dan gelijk weer uit, hoe?

Ik heb een eigen pc gebouwd, alles was klaar, en toen ik hem aan zette, ging de pc 3 seconden aan en daarna gelijk weer uit. Dit bleef hij automatisch herhalen zolang ik de voeding stroom gaf.
Is er iemand die weet wat dit veroorzaakt? Of iemand die dit zelf ook gehad heeft?

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn enkele mogelijkheden die hiertoe kunnen leiden: - Een onderdeel niet correct aangesloten: Controleer al je hardware en of alle kabels wel goed vastzitten. - Een onderdeel verkeerd aangesloten: Kijk goed na of je alles wel correct hebt aangesloten. - Een defect onderdeel: Zelfs nieuwe spullen kunnen al stuk zijn. Je kan hiervoor proberen zoveel mogelijk hardware eruit te halen en enkel het noodzakelijke er in te laten (RAM, moederbord met processor, voeding). Zelfs als er geen harde schijf aangekoppeld is zal hij op een startscherm komen, dat geprogrammeerd is in het moederbord. Werkt het niet? Voeding is het niet, want je krijgt stroom. Probeer eens indien mogelijk een ander RAM-latje. Als dit werkt, is je RAM stuk, anders je moederbord. Werkt de basisopstelling wel? Voeg dan stuk voor stuk je andere hardware toe en test elke keer of hij nog correct opstart. Wanneer hij dat niet meer doet weet je dat het laatste toegevoegde onderdeel stuk is.

Ik had dit ook eens, en bleek dat ik het koelblok op de processor niet goed had aangedrukt. Dus controleer alles nog eens goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100