Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Net Gebouwde pc gaat voor 3sec. aan en dan gelijk weer uit, hoe?

Ik heb een eigen pc gebouwd, alles was klaar, en toen ik hem aan zette, ging de pc 3 seconden aan en daarna gelijk weer uit. Dit bleef hij automatisch herhalen zolang ik de voeding stroom gaf.
Is er iemand die weet wat dit veroorzaakt? Of iemand die dit zelf ook gehad heeft?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
901

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn enkele mogelijkheden die hiertoe kunnen leiden:

- Een onderdeel niet correct aangesloten: Controleer al je hardware en of alle kabels wel goed vastzitten.
- Een onderdeel verkeerd aangesloten: Kijk goed na of je alles wel correct hebt aangesloten.
- Een defect onderdeel: Zelfs nieuwe spullen kunnen al stuk zijn. Je kan hiervoor proberen zoveel mogelijk hardware eruit te halen en enkel het noodzakelijke er in te laten (RAM, moederbord met processor, voeding). Zelfs als er geen harde schijf aangekoppeld is zal hij op een startscherm komen, dat geprogrammeerd is in het moederbord. Werkt het niet? Voeding is het niet, want je krijgt stroom. Probeer eens indien mogelijk een ander RAM-latje. Als dit werkt, is je RAM stuk, anders je moederbord. Werkt de basisopstelling wel? Voeg dan stuk voor stuk je andere hardware toe en test elke keer of hij nog correct opstart. Wanneer hij dat niet meer doet weet je dat het laatste toegevoegde onderdeel stuk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heel vaak heeft het te maken met je geheugen strips, maar zo als ik begrijp is dit de eerste keer dat je zelf een PC bouwt, controleer dan maar een extra goed de aansluitingsstekkertjes van de kast naar het moederboard (met name de reset stekker)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aangezien de PC opstart denk ik niet dat zijn probleem bij de kabels naar de kast ligt. Mijn eerste gedachte was ook meteen voor het geheugen.

Andere antwoorden (1)

Ik had dit ook eens, en bleek dat ik het koelblok op de processor niet goed had aangedrukt. Dus controleer alles nog eens goed.
(Lees meer...)
Ritsuka
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding