In hoeverre mag je je zakelijke telefoon prive gebruiken?

ik heb een zakelijke mobiel mag ik hier ook prive mee bellen?

Toegevoegd na 14 uur:
Ik heb geen werkgever ik heb een eigen zaak

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Dat hangt af van de voorwaarden die je werkgever aan het gebruik van de mobiele telefoon stelt. Vaak is 10% privegebruik toegestaan, soms heb je een belbudget en wordt het bovenmatige op je loon ingehouden.

Dus; vraag je werkgever.
paulus811
14 jaar geleden
Dat hangt van je werkgever af. Als die het goed vindt, dan mag het. Als die het niet goed vindt, mag het niet.

In de regel wordt dit verteld bij het verstrekken van de telefoon.
14 jaar geleden
Dat zul je je werkgever moeten vragen. Vaak zijn hier duidelijke afspraken over te vinden in huisregels, arbeidsovereenkomst, CAO etc.

Op zich zal het met enige beperkingen wel mogen, maar het hangt nogal van de situatie af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij van je baas is zou je dat kunnen vragen en als je een eigen bedrijf hebt kan het ook.
Van de telefoon rekening wordt dan een bepaalt percentage (precies weet ik het niet) als zakelijk en een ander percentage als prive gerekend bij de belasting aangifte.