waarom start de computer opnieuw op sinds ik een usb heb ingeplugd tijdens het opstarten?

ik heb bij een vriend een usb ingeplugd en terwijl hij opstartte, hij is gecrasht en we hebben hem opnieuw opgestart, sindsdien start hij opnieuw op als er een programma opstart. hulp???

hij krijgt een bluescreen voordat de computer opnieuw opstart met de tekst dat er een probleem is gedetecteerd en dat windows opnieuw wordt opgestart om schade te voorkomen en hij verwijdert physical memory

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk is de opstart-volgorde veranderd door het inpluggen van de usb tijdens het opstarten. Eigenlijk zou eerst de hard drive moeten opstarten, en dan eventuele aangesloten usb-sticks of cd/dvd's die je in het apparaat hebt. Dat kan je wijzigen in het Bios programma. Als je je pc opstart krijg je een bericht als "press F2 or F11 to enter Start Up".
Of kijk even in de instructie van je pc. In het Boot Menu kan je dan de Boot volgorde (Boot Order) wijzigen. Zorg dat je hard drive als eerste apparaat aangegeven staat, daarna je cd/dvd en dan de usb of andere externe drive. Wijzigingen opslaan, Bios verlaten en opnieuw de pc opnieuw opstarten.
Onnodig te zeggen at de usb-stick vrij moet zijn van virussen... succes!
capthavoc
9 jaar geleden
Kijk even de usb poort na
misschien is er een koperen lipje verbogen ?
en heb je een kortsluiting op het moment dat je opstart
De pc beveiligd dan je usb hub door deze van de stroom af te sluiten ?

Antwoorden (1)

Controlleer je BIOS of dat in de boot menu niet de USB stick voor de Hardeschijf staat je kan ook de usb stick erin steken als windows op is gestart en dan de USB stick formateren