Hoe zet ik de spellingcheker uit in Waterfox (of in elk geval in GV) ?

Ik ben geen liefhebber van spellingcheckers omdat ze de domste fouten laten zitten , en je regelmatig een prima woord moet toevoegen, maar een beetje controle op wat je uitvreet is toch vaak wel handig.

Helaas lijkt mijn spellingchecker in het Engels te staan, waardoor mijn tekst voor mij moeilijk leesbaar is. (Zie afbeelding).

Ik zou hem dus graag uit willen zetten - in GV of desnoods helemaal in mijn browser, of als dat mogelijk is in elk geval in mijn eigen taal.

Ik gebruik Mozilla Waterfox.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nu ik begrijp dat Waterfox een Siamese tweelingzus is van Firefox kan ik je vertellen dat je ook daar de spellingscontrole kunt regelen door zodra je in een tekstveld staat met de rechtermuisknop te klikken, en dan "Spelling controleren" aan te klikken. Daarmee zet je deze uit of weer aan. Toegevoegd na 25 minuten: Het geheel identiek zijn van Waterfox aan Firefox impliceert ook dat jij de taal moet kunnen aanpassen naar Nederlands. Als je dat doet zullen er sowieso al veel rode krinkels verdwijnen. Dat gaat als volgt: - Ga naar Extra en kies voor Opties. - Klik op Inhoud, en dan bij Talen op Kiezen. - Hier kun je Nederlands, Duits, en vele andere talen Toevoegen, en tevens aangeven wat je voorkeurstaal is. -Sluit af met OK.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100