Hoe zet ik de spellingcheker uit in Waterfox (of in elk geval in GV) ?

Ik ben geen liefhebber van spellingcheckers omdat ze de domste fouten laten zitten , en je regelmatig een prima woord moet toevoegen, maar een beetje controle op wat je uitvreet is toch vaak wel handig.

Helaas lijkt mijn spellingchecker in het Engels te staan, waardoor mijn tekst voor mij moeilijk leesbaar is. (Zie afbeelding).

Ik zou hem dus graag uit willen zetten - in GV of desnoods helemaal in mijn browser, of als dat mogelijk is in elk geval in mijn eigen taal.

Ik gebruik Mozilla Waterfox.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De afbeelding lijkt niet helemaal te willen lukken....maar je kunt je er vast iets bij voorstellen. Vrijwel elk woord is onder'kronkeld' .
Amadea
9 jaar geleden
De spellingchecker van GV doet het helemaal niet. Zie http://www.goeievraag.nl/goeievraag/vraag/537686/spellingscorrectie-goeie-vraag-terug Wat is Waterfox? Ik ken alleen en gebruik Firefox. Door met de rechtermuisknop te klikken kan ik daar de spellingscontrole uit of aan zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waterfox is een nieuwe variant op FDirefox die speciaal geschikt schijnt te zijn voor de niewste generatie windows., Iets met 64-bits ofzo'; ik snap er zelf de ballen van. lDaar heb ik zo mijn mannetje voor ;-) . Maar het werkt allemaal net wat vlotter hier.
Als je trouwens Waterfox download , krijg je al je instellingen in Firefox gewoon mee , tabs, wachtwoorden, de hele rambam. Het zijn dus wel een soort siamese tweelingen. En maak even een antwoord van je reactie ; ik ben nu INSTANT van alle ellende af. ;-) . Ben ik de halve dag naar aan het zoeken geweest.... Waarom zijn al die browsers ook zo verschillend ??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, helaas, het werkt nog niet. Iedere keer dat ik opnieuw iets ga typen gaat hij weer aan, en moet ik het weer afvinken om hem uit te zetten. Echt elke keer. Niet echt heel handig. Hij moet definitief uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Check my spelling when I type" afvinken in options - advanced - general werkt ook niet. Nog steeds kronkeltjes.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vreemd, bij werkt die optie uitvinken gewoon..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens werkt Waterfox bij mij met de dag slechter. Hij loopt constant vast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog geen last van., Maar die spellingchecker zet zichzelf steeds weer opnieuw aan.....grrrr

Het beste antwoord

Nu ik begrijp dat Waterfox een Siamese tweelingzus is van Firefox kan ik je vertellen dat je ook daar de spellingscontrole kunt regelen door zodra je in een tekstveld staat met de rechtermuisknop te klikken, en dan "Spelling controleren" aan te klikken. Daarmee zet je deze uit of weer aan.

Toegevoegd na 25 minuten:
Het geheel identiek zijn van Waterfox aan Firefox impliceert ook dat jij de taal moet kunnen aanpassen naar Nederlands. Als je dat doet zullen er sowieso al veel rode krinkels verdwijnen. Dat gaat als volgt:
- Ga naar Extra en kies voor Opties.
- Klik op Inhoud, en dan bij Talen op Kiezen.
- Hier kun je Nederlands, Duits, en vele andere talen Toevoegen, en tevens aangeven wat je voorkeurstaal is.
-Sluit af met OK.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gedaan, werkt niet.
Taal veranderen werkt niet, hij staast op Dutch als voorkeurstaal.
Ik ben bang dat Waterfoxc en Firefox nog net niet helemaal kopieen van elkaar zijn, Ik kan ook de browser ZELF nog niet in het NEderlands zetten ; die taalvoorkeur heeft uitsluitend betrekking op de voorkeurstaal voor het weergeven van pagina;s die in meerdere talen zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het bleek nog weer een klein beetje anders te zitten ; na het afvinken van ": check my spelling as I type" BLEEF hij weer opstarten......tot ik mijn browser opnieuws startte. Dat is nou zo'n dingetje wat ik altijd weer vergeet.... Maar je hebt een uitstekende aanzet gegeven, dus de punten zijn voor jou. ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze zijn net niet helemaal verwant ; Waterfox is een open-source programma dat door derden, dus niet door Mozilla zelf wordt gemaakt / ondersteund. De overlap is gigantisch ,maar niet 100 %, en vooral op het gebied van customizen schort er nog wel wat aan. Zo kan ik de browster zelf niet in het Nederlands zetten, en dus ook de spellingcheckder niet.
Maar : hij staat nu wel uit ; dat is het belangrijkste.