Wanneer krijg je een wikipedia pagina?

Hallo!
Ik heb sinds een tijdje al een pagina of facebook die toch heel veel like's geeft....
En via dat op te zoeken op google vroeg ik mij af,

Wanneer krijg je een wikipedia over jezelf of materiaal dat je hebt ontworpen/gemaakt?

Wat moet je daar minimum voor hebben?
Bijvoorbeeld 1miljoen fans en dat je dat dan krijgt?Of???
Graag een antwoord! :D

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.3K
ItisILeClerc
9 jaar geleden
krijgen? je zult 'm zelf moeten schrijven
Antoni
9 jaar geleden
Je moet bekend, beroemd of berucht zijn, iets unieks hebben gedaan of bijzonder zijn. Dan is er een kans dat iemand een Wikipedia-pagina over jou schrijft.

Het beste antwoord

Wanneer iemand jou de moeite waard vindt om over te schrijven. Of je moet zelf een pagina wijden aan jouw activiteiten. (Er is een persoon van wie ik weet dat ie dat gedaan heeft). Iedereen kan een wikipedia-pagina aanmaken, die over van alles kan gaan. Dus, ga je gang. Het zal wel van de kwaliteit afhangen hoe lang het leven van die pagina zal zijn. Maar met aantal likes op facebook heeft het niets te maken.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moetn voldoen aan de notability guideline van wikipedia , die er ruwweg op neerkomt dat er meerdere onafhankelijke bronnen zijn die over jou schrijven. Zie verder link
9 jaar geleden
Of iemand nu populair is op korte termijn is niet relevant voor Wikipedia. Het blijft nog steeds een encyclopedie en niet een verzamelmap van mensen die veel "likes" krijgen. Een plaatselijke juwelierontwerper die, hoe mooi ze ook zijn, zelgemaakte diamanten maakt maar de bekendheid niet verder reikt dan de dorpsgrenzen zal helaas niet lang blijven staan op Wikipedia. Het speelt altijd in het voordeel als de persoon/bedrijf reeds over een periode van jaren bekend is.