waarom hoor ik een ruis als ik opneem met fraps?

Dan heb ik het over opname van stem met mijn microfoon, van sony (type weet ik niet). Iemand hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom je ruis hoort weet ik niet, misschien komt het door foute instellingen, maar als je een extern programma gebruikt(bijv. Audacity) om je audio op te nemen kun je de ruis onderdrukken.

Antwoorden (2)

Hoogstwaarschijnlijk krijg je deze ruis door of:
- slechte/goedkope microfoon.
- gevoeligheid van microfoon te hoog ingesteld.
Als die te hoog ingesteld is krijg je ruis, vooral als je een tijdje niet praat, dan gaat je software geluid "zoeken". Wat misschien ook een tip is, stel de microfoon gevoeligheid vast op 1 hoogte, en laat het programma waar je mee opneemt niet automatisch op je stem aanpassen. Op deze manier krijg je niet meer ruis op een stil moment ( of wanneer er geluid uit je headset lekt bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt er een beetje af watvoor geruis.
meestal heb je een ruis omdat de computer zelf "blaast" (de ventilator die oververhit is) maar als dat niet zo is is het waarschijnlijk je microfoon. Probeer een nieuwe microfoon te krijgen :)