Wat is er mis met mijn internetkabel?

Hey, Meestal wanneer ik op mijn laptop zit, gebruik ik mijn internet kabel in mijn laptop, vind ik wel fijner, snel internet.

Maar de laatste tijd doet hij het wel goed, maar na een kwartiertje ligt de internet van de internetkabel eruit. Dan switch ik naar WiFi en dan doet alles het prima, alleen met een beetje gehaper

Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens een andere kabel. Misschien is deze kapot of zijn de pinnetjes verbogen.

Het beste antwoord

- het kan de aansluiting zijn van de kabel op de laptop

- het kan de aansluiting zijn van de kabel op het modem. Door een minder goede aansluiting komt er speling op de kabel waardoor het internet aan en uit lijkt te gaan, maar het komt omdat de kabel dan wat losser is gaan zitten door ouderdom of verbogen pennentjes binnenin.

- het kan ook dat je met je laptop te ver van het modem gaat zitten en er dus constante spanning op de kabel staat. Dit is voorbij als je de kabel wat laat vieren.

Zelf vind ik het heel onhandig om met een kabel te zitten, ik hou van wifi en heb liever af en toe gehaper dan om de zoveel tijd een nieuwe kabel te kopen.