Wat is xvxdx voor proces ?

Ik keek dus in mijn processen en vroeg me af wat dat was

ik heb het ook opgezocht op internet maar helaas niks te vinden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk iets wat je niet wilt hebben, het ziet er namelijk uit als een random gegeneerd procesnaam, en dat zie je vaak bij malware / virus / trojans.
Ik zou even een virusscan doen..

Toegevoegd na 1 uur:
gegenereerd moest dat zijn natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Normaal hebben virtual xdx processen altijd te maken met de aansturing van de schijf. Zo moet je dan verder zoeken op uw systeem naar gplpv drivers en in Linux moeten we dit soms manueel aanpassen (zoals op http://wiki.xen.org/wiki/Xen_Windows_GplPv) terwijl jij wellicht een Windows 7 of Windows 8 proces hebt.

In cyrstalmark benchsoftware (performantietesten), zie je dat deze processen soms kunnen verbeterd worden en dat er zo transfersnelheden kunnen geoptimaliseerd worden (block-writing), zowel op netwerkvlak als bij harde schijven tot en met SSD (een SSD zal onder XP niet veel performantiewinst hebben, dezelfde schijf kan dikwijls met een upgrade naar Windows 7 en 8 je PC véél sneller werken, zeker als deze TRIM ondersteunt, wat ik vroeger ook heel onvoorstelbaar vond).

Welke grafische kaart heb je, en is het toevallig een met virtual PCI-drivers (antwoorden met moederbordVGA, PCI, PCI-express of bijzondere grafische adapter). En welk OS (vermoed Windows, wie onder Linux werkt, moet al redelijk wat meer weten om de processen te kunnen lezen).

Ik vermoed dat dit dus een (virtual) systeemutility is die de datastroom controleert en leidt.